افزایش اقتدار ملی با ارتقای مهارت جوانان


افزایش اقتدار ملی با ارتقای مهارت جوانان

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح : هرچه نیروی جوان دارای مهارت باشد، قدرت و اقتدار ملی افزایش می‌یابد.

افزایش اقتدار ملی با ارتقای مهارت جوانانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز در همایش «پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر» با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید زیادی بر علم‌اندوزی داشته‌اند، اظهار داشت: در مباحث امنیتی و دفاعی یکی از مسایل بسیار اثربخش، قدرت و اقتدار است؛ همچنین یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت دفاع ملی، قدرت دفاعی محسوب می‌شود که به نحوی که سایر مؤلفه‌ها را پشتیبانی و فضای امنی ایجاد می‌کند تا استعداد‌ها شکوفا شود.
امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی افزود: یکی دیگر از مهمترین مؤلفه‌های قدرت دفاعی، توان فیزیکی است؛ یعنی نیرو‌های مسلح ماهر باید نیروی آموزش‌دیده و مجهز به تسلیحات روز و فناوری‌های به‌روز باشند، بر این اساس، نیروی جوان و مستعد یک وسیله راهبردی و ارزشمند برای هر کشور محسوب می‌شود.
جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: اگر روی این نیروی جوان جامعه سرمایه‌گذاری شود، مؤلفه‌های قدرت ارتقا می‌یابد.

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش

تحصیل ۳۴درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و کاردانش

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۴ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در رشته‌های کاردانش و فنی وحرفه‌ای مشغول تحصیل اند.

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی « پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر» افزود: ستاد کل نیرو‌های مسلح گام بلندی برای مهارت آموزی سربازان برداشته است و همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید همکاری کنند.
آقای حاجی میرزایی گفت: همه قابلیت‌های جامعه در پرتو یادگیری شکل می‌گیرد و اگر آموزش‌های مدارس منجر به یادگیری نشود، محصول آن انفعال، استیصال و درماندگی در جامعه خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تنها مسیر کسب منزلت‌های اجتماعی، استمرار مسیری است که جوان را به سمت یادگیری سوق می‌دهد.
وی با اشاره به مشوق‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح قبل از خدمت سربازی برای دانش آموزان دارای مهارت گفت: با اینگونه اقدامات ظرفیت اقتصادی ما بالا می‌رود و شوق جوانان افزایش می‌یابد.
آقای حاجی میرزایی افزود: ۹۴۵ هزار دانش آموز در ۴۳ رشته فنی و حرفه‌ای و ۱۶۰ رشته کاردانش مشغول کسب مهارت در حوزه‌های کشاورزی، خدماتی، فرهنگی و هنری هستند.

همایش ملی «پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر»

همایش ملی «پنجه‌های کار آمد، سربازان ماهر» در شهرک امام خمینی برگزار شد.

قرار است رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش همایش ملی «پنجه‌های کار آمد، سربازان ماهر» حضور یابد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و رئیس سازمان بسیج مستضعفین از سخنرانان این همایش هستند.
رونمایی از سامانه مهارت آموزی قبل خدمت، تقدیر از برگزیدگان مهارتی و سخنرانی دانش آموزان و سربازان مهارت آموخته از دیگربخش‌های ملی است.
قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از دو سال و نیم گذشته آغاز به کار کرده و گام‌های بلندی برای اشتغال کارکنان وظیفه برداشته است.
مقرر است با کمک نهاد‌های مربوطه و معاونت‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح موضوع مهارت آموزی ۱۰۰ درصد به سربازان منتقل شود.
بر اساس طرح مهارت آموزی؛ کارکنان وظیفه سربازان در ۱۵ هزار نقطه کشور تقسیم بندی می‌شوند و شرایطی ایجاد شده است که جوانان قبل از سربازی هم بتوانند مهارتی را فرا بگیرند و از مشوق‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح استفاده کنند.
۵۱۲ مهارت انتخاب شده است که اگر سربازان یکی از این ۵۱۲ مهارت را فراگیرند و گواهی پایان دوره دریافت کنند، پس از پایان سربازی تسهیلات می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه