نیرو‌های مسلح در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند


نیرو‌های مسلح در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز نیرو‌های مسلح ما در راستای سرافرازی پرچم حق در جهان تلاش می‌کنند.

نیرو‌های مسلح در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در دهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح که در سالن پنج آذر این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: قدردانی از عزیزانی که با تلاش و مدیریت بهتر بتوانند خود را در راستای فرامین فرمانده معظم کل قوا قرار دهند و رتیه‌های بالاتری کسب کنند، رسم خوبی است.

او ادامه داد: امروز نیرو‌های مسلح ما در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و در راستای سرافرازی پرچم حق در جهان تلاش می‌کنند و در این راه، فشار‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز نیرو‌های مسلح ضمن مقابله با تهدیدات نظامی، در حوزه‌های امنیت ملی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی، توسعه انقلاب اسلامی در داخل و منطقه مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده دارند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نیرو‌های مسلح در جمهوری اسلامی مسئولیت‌های متنوع و فراوانی بر عهده دارند و ما نیز باید از این فرصتی که برای یکایک ما ایجاد شده است در خدمت به ملت استفاده کنیم و باید قدردان باشیم که بدون واسطه تحت فرماندهی، ولی امر مسلمین جهان و نائب حضرت، ولی عصر (عج) خدمت می‌کنیم.

این مقام عالی‌رتبه نظامی تأکید کرد: امروز ما به تناسب مسوولیت سنگینی که بر عهده داریم، باید همواره بیدار و هوشیار و پا در رکاب فرمانده معظم کل قوا باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: مسئله اشراف، جزو ابداعات فرماندهی معظم کل قواست؛ ایشان مرتبه اول این موضوع را تدبیر کردند که در نیرو‌های مسلح علاوه بر نظارت‌های ستادی و بازرسی‌های موردی، فرم‌ها و سوالاتی تهیه و در مورد حوزه مسوولیت فرماندهان از آنان سوال شود تا نقاط ضعف و قوت آنان احصا و در نهایت رتبه‌بندی شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: قطعاً اگر در سطح دولت هم چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شد، عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی بهبود می‌یافت.

سرلشکر باقری در خصوص اهمیت و بازتاب اجرای موضوع اشراف در سطح نیرو‌های مسلح گفت: موضوع اشراف پیش از هر چیز سبب شناخت بیشتر فرمانده نسبت به نیرو‌های تحت امرش خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است تا نحوه پرسش و پاسخ و فرم سوالات، به‌روز و از حالت سنتی خارج شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در روند اجرای «اشراف فرماندهی معظم کل قوا» انتظار می‌رود که اطلاعات فرماندهان نسبت به نیروها، سرپنجه‌ها، رزمندگان و همکاران بالا برود، سطح اشراف ارتقا پیدا کند و نقاط کور، اشکالات و ضعف‌ها به حداقل برسد.

سرلشکر باقری اظهار کرد: فرماندهان و مدیران نیز در این رابطه شرعاً و قانوناً وظیفه دارند تا گزارش خود را صادقانه تغییر و شفاف ارائه دهند؛ چراکه فرمانده هنگامی که بر روی هر یک از صفحات گزارش امضا می‌کند به معنای تأیید و صحت اطمینان به آن است.

او افزود: البته نظارت‌ها و ارزیابی‌های میدانی ستاد کل نیرو‌های مسلح و همچنین ارزیابی میدانی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) مکمل گزارش اشراف است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت مسئله اشراف گفت: خوشبختانه مجموعه سازمان‌های نیرو‌های مسلح از این جهت پیشگام هستند و حوزه اشراف فرماندهی معظم کل قوا نسبت به نیرو‌های مسلح با سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها قابل مقایسه نیست.

سرلشکر باقری گفت: البته کسانی که در حوزه ارائه گزارش به فرماندهان عمل می‌کنند، باید از تجربه علم، اندیشه، شجاعت و شفافیت لازم برخوردار باشند تا خدای‌ناکرده موضوعی را کم و زیاد نکنند.

او ادامه داد: گزارش اشراف موجب استحکام اجرای مأموریت و دقت در تصمیم‌گیری می‌شود؛ لذا این گزارش‌ها باید بتواند بستر‌های لازم را برای اجرای مأموریت ایجاد کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: برگزیدگان ما در این جشنواره اعم از فرماندهان و مدیران، یک ذخیره و سرمایه ارزشمند برای نیرو‌های مسلح هستند.

در حال تکمیل..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس