استفاده از سوخت پاک و ناوگان حمل ونقل عمومی ره‌آورد اصلاح قیمت بنزین


استفاده از سوخت پاک و ناوگان حمل ونقل عمومی ره‌آورد اصلاح قیمت بنزین

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: روی آوردن به استفاده از سوخت پاک و ناوگان حمل و نقل عمومی از سیاست دولت است و آنچه که در اصلاح قیمت بنزین اتفاق افتاد این 2 مورد را تقویت می‌کند.

حمدالله حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین به یقین شرایط آتی کشور را بهبود می‌دهد، اظهار داشت: در این شرایط میل به استفاه از سی ان جی در سطح کشور توسعه می یابد، همچنان که از روز گذشته شاهد جهتگیری فعالیت جایگاه های عرضه سی ان جی کارکرد با تمام ظرفیت هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی برای توسعه جایگاه‌های سی ان جی برنامه دارند، تصریح کرد: در خصوص توسعه منطقی و موزون جایگاه های عرضه سی ان جی در استان زنجان اقدام شده است.

حبیبی گفت: پیش بینی شده بود سی ان جی ۲۵ درصد سبد مصرف را شامل شود که به اندازه ۶۰ درصد جایگاه‌های موجود در استان جایگاه ایجاد کردیم و طی ۶ ماه گذشته با همکاری اداره های استاندارد، شهرداری ها، صاحبان جایگاه ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط این جایگاه ها استاندارد سازی شد.

وی تاکید کرد: قبل از شروع اجرای طرح اطمینان حاصل شد که همه جایگاه‌ها و نازل های سی ان جی استان آماده به کار باشند و هم اکنون در حال سرویس دهی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه زنجان یادآورشد: با پایین ماندن قیمت بنزین طی سالهای گذشته شاهد افت مصرف سی ان جی بودیم و این امر آلودگی محیط زیست را به همراه داشت که در بلند مدت سلامت جسمانی افراد جامعه را با خطر مواجه می کند.

حبیبی با بیان اینکه با اصلاح قیمت ها مصرف سی ان جی به میزان لازم و تراکم خود نزدیک می شود، گفت: در این طرح تغییری در نرخ نفتگاز اعمال نشده است و در این شرایط استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به صرفه است و فعالیت این ناوگان به یقین گسترده تر خواهد شد و تمایل عموم هم به استفاده از این ناوگان افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص کارت های سوخت صاحبان و رانندگان خودروها نیز گفت: شمار زیادی از این افراد برای تهیه کارت سوخت خود اقدام کرده بودند اما عده ای نیز آن را جدی نگرفته و نسبت به بازیابی کارت سوخت خود اقدام نکرده بودند که برای رفع مشکل این تعداد، از روز جمعه تا اطلاع بعدی ستاد و همه نواحی این شرکت از ساعت ۷ تا ۲۲ برای مراجعه متقاضیان فعال است.

حبیبی تصریح کرد: کسانیکه در خصوص کارت سوخت خود مشکل دارند، برای رمز گشایی و رفع نواقص موجود در کارت‌های هوشمند سوخت به محل های اعلام شده مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: سهمیه بنزین خودروهایی که صاحبان آنها تاکنون برای تحویل کارت سوخت خود اقدام نکرده اند محفوظ است و تا ۶ ماه ذخیره خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403