افزون بر یک هزارتن کود شیمیایی بین کشاورزان ابرکوه توزیع شد


افزون بر یک هزارتن کود شیمیایی بین کشاورزان ابرکوه توزیع شد

یزد - ایرنا - رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه گفت: یک هزار و 524 تن انواع کود شیمیایی برای کشت پاییزه گندم بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده که تا پایان کشت حدود 400 تن دیگر نیز توزیع می‌شود.

حمیدرضا مشتاقیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کود توسط هشت شرکت تعاونی روستایی و تولیدی در بخش مرکزی و بهمن شهرستان ابرکوه بین کشاورزان و گندمکاران توزیع شده است.

وی بابیان اینکه در قالب اجرای این طرح ۳۰تن بذر گواهی شده نیز برای گندمکاران توزیع شده، تصریح کرد: کود و بذر مورد نیاز گندمکاران به اندازه کاشت سه هزار و ۲۹۰ هکتار از اراضی این شهرستان توزیع و آماده توزیع شده است.

مشتاقیان همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون، شرکت‌های تعاونی روستایی این شهرستان ۲هزار و ۳۱۰ تن محصول کشاورزی را به قیمت توافقی از تولیدکنندگان خریداری کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰درصد رشد داشته است.

وی، ارزش محصولات خریداری شده را ۵۸ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: محصول خریداری شده شامل گندم، جو ، ذرت دانه‌ای، کاه، انار، شیر و مرغ بوده است.

مشتاقیان همچنین اضافه کرد: اتحادیه تعاونی روستایی و شرکت‌های تعاونی روستایی درهمین مدت، ۷۸۸تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان این شهرستان را با قیمت تضمینی به ارزش یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال و نیز ۳۰ تن محصول کلزا را به ارزش افزون بر یک میلیارد ریال خریداری کرده است.

پنج شرکت تعاونی روستائی، ۲ شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و مرغداران و یک اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان و سه شرکت تعاونی تولید روستایی و یک نظام صنفی با بیش از هفت هزار نفر عضو تحت پوشش اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه فعالیت دارند .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06