راهیابی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رودسر به مرحله کشوری مسابقات مناظره


مرحله استانی سومین دوره مسابقات مناظره با محوریت «گام دوم دانشگاه؛ توسعه کیفی هدفمند و گسترش گفتمان مهارتی» و با برتری تیم مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رودسر به پایان رسید.

آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات مناظره با محوریت «گام دوم دانشگاه؛ توسعه کیفی هدفمند و گسترش گفتمان مهارتی» ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد.

مناظره پایانی بین تیم «شهدای مدافع حرم» از مرکز علمی کاربردی برهان نیروی رشت در موضع موافق و تیم «هوسم» از مرکز علمی کاربردی رودسر در موضع مخالف با گزاره «مهمترین عامل در تربیت کارآفرین آموزش های مهارتی است و نه الزاما ویژگی های کارآفرینی برگزار شد و در نهایت تیم «هوسم» به برتری دست یافت و راهی مرحله کشوری شد.

رضا فدایی، دبیر برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان در این مراسم با بیان اینکه دوره سوم مسابقات مناظره دانشگاه جامع علمی کاربردی با محوریت «گام دوم دانشگاه؛ توسعه کیفی هدفمند و گسترش گفتمان مهارتی» برگزار شده است، اظهار کرد: تعداد ۱۲ تیم از مراکز علمی کاربردی استان در این دوره حضور داشتند و تیم برتر آذرماه امسال جهت شرکت در مرحله کشوری عازم تبریز خواهد شد.

وی مهارت، کارآفرینی و اشتغال را از جمله ماموریت های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و افزود: امروزه جامعه ما به شدت نیازمند گفت وگو و نقد منصفانه، علمی و منطقی است و برگزاری این مسابقات در راستای ماموریت دانشگاه جامع می تواند به گفتمان سازی فرهنگ کارآفرینی، مهارت آموزی و ارتقای قابلیت های کارآفرینانه دانشجویان کمک کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت مسابقات دانشجویی را تمرینی بسیار موثر برای ارتقای فرهنگ گفت وگو در جامعه به ویژه در نسل جوان دانست و تصریح کرد: گفت وگو انسان ها را به هم نزدیک می کند تا از داشته های یکدیگر بهره مند شوند.

فدایی، قدرت نقدپذیری، ایجاد حس مشارکت، تقویت اعتماد به نفس، افزایش وحدت، صمیمت و خودباوری و تضارب آرا را از جمله دستاوردهای مناظره دانست و گفت: دانشجویان آینده سازان این نظام و کشور هستند و لذا باید زمینه ارتقای سرمایه های اجتماعی جامعه را فراهم کنیم.

وی ایجاد فضای گفت وگو در حوزه کارآفرینی و کسب و کار را از ضرورت های جامعه دانست و اضافه کرد: امیدواریم برگزاری چنین برنامه های علمی و فرهنگی زمینه ساز رشد و شکوفایی گفتمان دانشجویی شود و فضایی اخلاقی، علمی، منطقی و بالنده برای دانشجوان فراهم آورد.

بابک نوروزی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان نیز، با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ گفت وگو و مناظره نباید محدود به زمان برگزاری مسابقات شود، خاطرنشان کرد: مسابقات مناظره به تقویت قوه منطق و استدلال دانشجوان کمک می کند تا بتوانند آرا و نظرات خود را درست، دقیق، علمی و مستند ارائه دهند.

وی ضمن ابراز خرسندی از نقش آفرینی دانشگاه جامع در برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، گفت: تبادل دانش و مهارت ماموریت ذاتی دانشگاه جامع علمی کاربردی است و لذا مسابقات مناظره می تواند علاوه بر ایجاد و تقویت مهارت گفت وگو زمینه گفت وگوی مهارتی در دانشجویان را فراهم کند.

سرپرست دانشگاه جامع گیلان محور برگزاری این دوره از مسابقات را مقدمه ای برای گفتمان مهارتی دانست و یادآور شد: اساتید دانشگاه علمی کاربردی باید این فرصت را به دانشجویان بدهند که مهارت های کسب کرده خودشان را به گفت وگو و نقد بگذارند.

نوروزی مناظره را یک روش گفت وگو دانست و گفت: از مهمترین نکاتی که باید در مناظره مد نظر دانشجویان قرار گیرد رعایت آداب مناظره از جمله احترام متقابل، نقد منصفانه، اخلاق مداری، سعه صدر، منطق و استدلال است.

وی رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو، زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و مهارت را از دیگر اهداف برگزای مسابقات مناظره دانشجویی دانست و متذکر شد: به دنبال این هستیم تا دانشجویان بتوانند در عرصه مناظره و گفت وگو مهارت های خود را نشان دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش