کاهش دما و بارش در اکثر مناطق


کاهش دما و بارش در اکثر مناطق

کارشناس هواشناسی: براساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی، در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

خانم معصومه احمدی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: همچنان سامانه بارشی در بخش‌های شمالی کشور فعال خواهد بود و تا روز سه شنبه و چهارشنبه اوج فعالیت خود را به شکل برف و باران در استان‌های ساحلی دریای خزر در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات البرز نشان می‌دهد.
وی گفت: اوج و شدت بارش‌ها را در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت و در نواحی سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی افزود: در بخش‌های جنوبی نیز یک سامانه کاملا فعال وارد و باعث شده است در بیشتر مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و استان‌های جنوبی بارندگی آغاز شود.
خانم احمدی ادامه داد: در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس شامل استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از استان اصفهان هم بارندگی را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: در غرب و مرکز کشور در استان‌هایی مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، قم، مرکزی، سمنان و خراسان رضوی بارندگی دور از انتظار نیست و به طور کلی تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور اعم از نیمه شرقی و غربی بارندگی را تجربه خواهیم کرد.
کارشناس هواشناسی افزود: ماندگاری هوای سرد را پیش رو داریم و کاهش دما در نیمه شمالی و غربی کشور تا شش درجه خواهد بود و در ۱۵ استان هم حداقل دما به زیر صفر می‌رسد.
وی گفت: صبح امروز دمای تهران به یک درجه بالای صفر رسید که امسال سردترین روز سال بود و دمای منفی یک و دو درجه را نیز در این چند روز تجربه خواهیم کرد.
در پایتخت هم تا ظهر روز سه شنبه سامانه بارشی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، هر چند ممکن است با وقفه مواجه شود، اما سرمای هوا تا پایان هفته ماندگار است.
خانم احمدی افزود: در بخش‌های شمالی در دامنه‌های البرز پدیده مه داریم و تا پایان هفته شرایط ادامه دارد و باعث کاهش دید در معابر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معبد در میان ابرها و قدیمی ترین شهر آسمان خراش ها در جهان: تصاویر اماکن تاریخی در کشور...