قیمت بنزین قیمت مسکن را چقدر بالا می‌برد؟


قیمت بنزین قیمت مسکن را چقدر بالا می‌برد؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: بی‌شک گرانی اخیر قیمت بنزین بر روند معاملات قیمت مسکن اثر گذار است. در این شرایط ممکن است خریداران یا فروشندگان از خرید یا فروش خانه‌هایشان صرف نظر کنند. نوشته قیمت بنزین قیمت مسکن را چقدر بالا می‌برد؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت مسکن هم گران می شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت بنزین مستقیم بر قیمت مسکن اثرگذار نیست. باید دید مسئولان در قبال افزایش قیمت بنزین چه خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند. چنانچه افزایش قیمت بنزین موجب نارضایتی درونی جامعه و التهاب بیشتر قیمت‌ها شود بی‌شک افزایش قیمت حامل انرژی بر قیمت تمام شده تمام کالاها اثر گذار است.

منصور غیبی افزود: متاسفانه افزایش قیمت بنزین از بُعد روانی هم بر معادلات ریاضی، گرانی قیمت کالا و خدمات اثر دارد. چنانچه این نوع برنامه دولت در راستای تقویت سایر شاخص‌های اقتصادی باشد و فضای متعادلی‌تری شکل بگیرد، قطعا قیمت مسکن نیز گران نخواهد شد.

او با اشاره به روند معاملات خرید و فروش خانه در زمان بعد از گرانی قیمت بنزین اظهار کرد: بی‌شک گرانی اخیر قیمت بنزین بر روند معاملات قیمت مسکن اثر گذار است. در این شرایط ممکن است خریداران یا فروشندگان از خرید یا فروش خانه‌هایشان صرف نظر کنند. همین موضوع عمق رکود را بیشتر از شرایط قبل خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس