وکیل طلاق شهر


وکیل طلاق شهر

بیرجند - ایرنا - امروز وکیل طلاق شهر به واژه‌ای نام آشنا در دعاوی خانوادگی تبدیل شده که سودجویی برخی‌ها حرمت دیگر وکلا را هم به مخاطره انداخته است.

خیابان‌های منتهی به دادگاه‌های خانواده مملو است از تابلوهای پر زرق و برق به عنوان وکیل پایه یک، وکلایی که سوگند خورده شغل وکالتند و بعضی هم اقدام آنها از سر خیرخواهی نیست.

قراردادهای چرب و چیله‌ای که برای طلاق بسته می‌شود نه تنها جامعه را بلکه وکلای خیرخواه را هم به واکنش واداشته است، آیا واقعا می‌شود با این قراردادها برای کودک طلاق زندگی خرید.

بسیاری از مشکلات خانوادگی امروز برگرفته از محیط پیرامونی است، چه بسیار اختلافاتی که با یک مشاوره تخصصی مرتفع و چه بسیار مشکلات کوچکی که با مشاوره غیر خیرخواهانه به طلاق منجر می‌شود.

آیا قانونگذار شرایطی را برای وکلای دعاوی خانواده دیده است؟

آیا هرکس پروانه وکالت داشته باشد می‌تواند به دعاوی خانوادگی رسیدگی کند؟

شرایط سنی، تجربه‌ و اطلاعاتی یک وکیل خانواده براساس چه محورهایی بررسی می‌شود؟

چرا بیشتر وکلای تازه وارد به دنبال پرونده‌های خانوادگی هستند؟

این‌ها همه سوالاتی است که ذهن را در ارتباط با دعاوی خانواده به خود مشغول می‌کند اما آنچه به نظر می‌رسد بهتر است وکلای خانواده بر اساس موازین معین و مشخص گزینش شوند تا کوتاهی برخی حرمت وزین شغل وکالت را زیر سوال نبرد.

وکلای خانواده نگاه سازشی داشته باشند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به حجم غیرقابل قبول پرونده‌های مربوط به خانواده، وکلا باید نگاه سازشی به موضوع مطرح شده توسط موکلشان داشته باشند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا با بیان اینکه منعی در قانون برای ورود وکلا به پرونده‌های دعاوی خانوادگی وجود ندارد، افزود: با توجه به اهمیت استحکام خانواده وکلا سعی کنند در گام اول اختلاف کار را به مراکز مشاوره بسپارند و به غیر از نگاه سازشی وارد عمل نشوند.

وی ادامه داد: وکلای بسیار زیادی نگاه کاملا سازشی به خانواده دارند و در استحکام بنیه خانواده همواره کمک‌رسان بوده‌اند اما با تجربه‌ای که در دادگاه‌های خانواده دارم بارها برخی وکلا برای سازش طرفین به بیرون از دادگاه راهنمایی شده‌اند.

قاضی دادگاه خانواده تصریح کرد: متاسفانه برخی وکلا با ورود موکل برای گرفتن مشاوره، آخرین مراحل را تبیین می‌کنند در حالی که ممکن است زوج یا زوجه فقط برای ترساندن طرف مقابل به وکیل مراجعه کرده باشد.

وی توصیه کرد: زن و شوهر در بدو مشکل راه دادگاه را انتخاب نکنند بلکه به مراکز مشاوره‌ای بروند و وکیل خیرخواه هم در بدو ورود افراد حتما آنها را به مراکز مشاوره راهنمایی کند.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با بیان اینکه طلاق‌های توافقی تا سطح قابل قبولی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی"مهر سبک زندگی" کاهش پیدا کرده است افزود: متاسفانه طلاق‌های با درخواست زوجه روند افزایشی را می‌پیماید که باید تدبیری اندیشیده شود.

وی خطاب به وکلای دعاوی خانواده گفت: نگاه مالی از پرونده‌های خانوادگی حذف شود و نگاه سازشی سرلوحه کار قرار گیرد تا با استحکام بنیان خانواده لغزش‌یافته بتوان بخشی از آسیب‌های جامعه را مرتفع کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی برگزاری کلاس‌های قبل، حین و پس از ازدواج را یکی از مهمترین راهکارهای توانمندسازی همسران ذکر کرد و یادآور شد: با تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بسته شده امیدواریم با تشکیل کارگاه‌های آموزشی، اخلاقی و حقوقی در کنار کارگاه‌های ژنتیکی بتوانیم بخشی از مشکلات مربوط به خانواده را مرتفع کنیم.

دخالت وکلا و افزایش آمار طلاق

وکیل پایه یک دادگستری و رئیس شورای شهر بیرجند گفت: متاسفانه دخالت برخی از وکلا در پرونده‌های خانوادگی باعث افزایش آمار طلاق شده است که باید سازوکاری برای نحوه ورود وکلا به دعاوی خانوادگی از سوی قانونگذار مطرح شود.

ابراهیم تقی زاده افزود: حضور وکلا هرچند به احقاق حقوق موکل کمک می‌کند اما در مورد دعاوی خانوادگی نظرم بر این است که متاسفانه برخی همکاران موازین اخلاقی را برای ایجاد صلح و سازش رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش برخی از وکلا به خاطر حق‌الوکاله‌ای است که منوط به نتیجه است و این آسیب باعث می‌شود که روزنه‌ای برای سازش هم که باشد از بین برود.

تقی زاده تاکید کرد: این موضوع برای تمام وکلا صدق نمی‌کند و مطلق نیست زیرا تعداد زیادی از وکلا روحیه صلح و سازشی دارند اما برخی همکاران تازه وارد برای یافتن شهرت هم که شده تا پرونده‌ای را به نتیجه که طلاق باشد نکشند از پا نمی‌نشینند.

وی اظهار داشت: اینگونه وکلا تمام تلاش‌شان این است که با طرح و دعوی، عسر و حرج و سایر راهکارها بتوانند پرونده را به طلاق برسانند که حضور اینگونه از وکلا راه را بر مسالمت می‌بندد.

تقی زاده تصریح کرد: برای حضور وکلای خانواده باید سازکاری قانونی تعریف شود زیرا برخی از دعاوی اصلا نیاز به وکیل ندارد اما متاسفانه برخی وکلا در تمام موضوعات خانوادگی ورود پیدا می کنند.

وکیل پایه یک دادگستری گفت: در ۲۰ سال سابقه وکالت فقط یک مورد پرونده مربوط به دعاوی خانوادگی را قبول کردم که آن هم به سازش ختم شد.

وی در ادامه اظهار داشت: قانون حمایت خانوار برای قضات ویژه دادگاه‌های خانواده ویژگی‌هایی را تعیین کرده و نگاه قانونگذار براین است که پرونده‌های خانوادگی با روحیه رافت و تحکیم خانواده بررسی شود که این مهم باید در مورد وکلای خانواده هم صدق کند.

و اما کلام آخر؛ لطفا وکیل طلاق شهر نباشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !