به گزارش افکارنیوز،

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد مذاکره‌کنندگان ارشد چینی و آمریکایی مکالمات تلفنی سازنده‌ای درخصوص بحث و بررسی توافق تجاری بین دو کشور برقرار کردند.

اخبار بین الملل - وزارت بازرگانی چین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای مکالمات تلفنی بین مذاکره‌کنندگان ارشد چین و آمریکا برسر توافق تجاری بین دو کشور را سازنده توصیف و اعلام کرد: «لیو هی» معاون نخست‌وزیر چین روز شنبه با «رابرت لایتیتزر» نماینده تجاری آمریکا و «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا تلفنی صحبت کرد و طرفین گفت‌وگو‌های سازنده‌ای درخصوص مسائل اصلی مورد نگرانی و مدنظر طرفین درخصوص توافقنامه فاز یک داشتند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته توافقنامه تجاری «فاز ۱» را اعلام کرد ولی هنوز نهایی و امضا نشده است.

وزارت بازرگانی چین در ادامه بیانیه خود اعلام کرد دو طرف به حفظ ارتباطات نزدیک ادامه خواهند داد. این وزارتخانه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

از ماه اکتبر اختلافات و جنگ تجاری طولانی مدت بین واشنگتن و پکن بر سر اعمال تعرفه‌ها بر کالا‌های یکدیگر شدت گرفته است. دو کشور تعرفه‌های تنبیهی بر صد‌ها میلیارد دلار از کالا‌های یکدیگر وضع کرده‌اند. ترامپ این ماه ادعای وزارت بازرگانی چین را درخصوص توافق دو طرف برای برداشتن تعرفه‌های موجود به عنوان بخشی از توافقنامه -که جزئیات آن منتشر نشده است- تکذیب کرد.

ترامپ قصد داشت در حاشیه دیداری که قرار بود این ماه در شیلی برگزار شود ولی اکنون لغو شده است توافقنامه‌ای با شی جی پینگ، رئیس جمهور چین امضا کند. از زمان لغو این اجلاس، هیچ دیدار دیگری بین دو طرف اعلام نشده است.