معاون خانه کارگر: نیازمند قانون کار فراگیرتری هستیم


معاون خانه کارگر: نیازمند قانون کار فراگیرتری هستیم

لاهیجان - ایرنا - معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان‌ها گفت: قانون فعلی کار توان شناسایی اشتغال‌های نوین را ندارد و نیازمند قانون کار فراگیرتری هستیم.

حسن صادقی در حاشیه گردهمایی سالانه هیات های اجرای خانه کارگر در لنگرود به خبرنگار ایرنا افزود: تشکیلات کارگری کشور موافق اصلاح و بازنگری قانون کار است و در حوزه اشتغال شاهد اشتغال های نوین و جدیدی در کشور هستیم و اشتغال هایی که در حوزه مجازی و استارتاپ ها قرار دارند ، حدود دو تا سه میلیون کارگر را بکار گرفته اند .

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد قانون کار نسبت به شناسایی این شرکت ها توان لازم را ندارد و نیاز به قانون کار فراگیرتری داریم؛ و زمان آن رسیده که بپذیریم اصلاح قوانینی که در حوزه کارگری وجود دارند، باید انجام شود.

وی اظهار داشت: امسال تشکیلات کارگری کشور کارهای اساسی انتخابات مجلس شورای اسلامی ، تغییر قانون کار و نحوه عملکرد در این حوزه را در پیش رو دارد و باید فصل ششم قانون کار اصلاح شود و سایر فصول آن هم بر اساس موضوعات روز حوزه کارگری مورد بازنگری قرار بگیرد.

صادقی به نابسامانی هایی که در زمینه جذب بکارگیری نیروی کار وجود دارد هم اشاره و اضافه کرد: این نابسامانی ها در جذب و بکارگیری کارگران به قانون بر نمی گردد ؛ اگر اقتصاد پویا و توسعه محور بوده و از رونق برخوردار باشد ، کارگر امنیت شغلی و بهره وری خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده در گردهمایی سالانه خانه کارگر در چمخاله لنگرود گفت: تمرکز بر ایجاد امکانات و خدمات دهی و نیز آموزش داشتیم و امیدواریم حاصل نشست بتواند زمینه ساز ارتقاء سطح توانمندی کارگری هم در حوزه سیاست و هم اجتماع و نیز فعالیت های اقتصادی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم