آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو گران می‌شود؟


آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو گران می‌شود؟

یک کارشناس خودرو می‌گوید: افزایش قیمت بنزین مستقیما بر گران شدن قیمت خودرو اثر ندارد. اقدامات اخیر دولت و دست دارازی آنها در جیب مردم تورم را در کشور تشدید خواهد کرد که موجب گرانی صنعت خودرو هم خواهد شد. نوشته آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو گران می‌شود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو هم گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت بنزین مستقیما بر گران شدن قیمت خودرو اثر ندارد. یعنی سهم تورم سوخت بر قیمت خودرو بسیار ناچیز است؛ چرا که گاز و گازوئیل بیشترین انرژی‌هایی هستند که صرف تولید خودرو می‌شود. بنابراین بنزین تاثیر چندانی بر بهای تمام شده صنعت خودرو ندارد.

فربد زاوه افزود: چند عامل در گرانی قیمت خودرو اثر گذار است. در تمام دنیا مردم به محض رو به رو شدن با افزایش قیمت سوخت به سراغ خرید خودروهای کم مصرف یا سوخت‌های جایگزین روی می‌آورند؛ در حالی که در کشور ما امکان واردات خودروهای برقی یا کم مصرف نیست و حالا باید با غرور ۴۰۵ را از خودروسازان داخلی خریداری کنیم.

او اظهار کرد: در این شکی نیست که دولت با کسری بودجه رو به روست. از سوی دیگر عده‌ای معتقدند که باید دولت یارانه‌های پنهان را کاهش دهند اما دولت حاضر نیست که هزینه‌های خود را کاهش دهد. بنابراین اقدامات پوپولیستی باعث ایجاد ابر تورم می‌شود.

زاوه گفت: اقدامات اخیر دولت و دست دارازی آنها در جیب مردم تورم را در کشور تشدید خواهد کرد که آثار آن موجب گرانی تمام کالاها می‌شود و صنعت خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟