کنفرانس هفته وحدت در بمبئی


کنفرانس هفته وحدت در بمبئی

کنفرانس هفته وحدت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در بمبئی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)، کنفرانس گرامیداشت هفته وحدت امروز (سه شنبه 21 آبان‌) در بمبئی برگزار می‌شود.

«محسن آشوری» وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی در سخنانی، با بیان اینکه امروزه جهان اسلام نیازمند اتحاد است، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت والای اتحاد میان مسلمانان فرمودند: «اتحاد رمز موفقیت مسلمانان در جهان است».

وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی افزود: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف تعریف شده خود خواستار برگزاری کنفرانسی در مورد تبیین ضرورت اتحاد هرچه بیشتر میان مسلمانان در هفته وحدت است.

وی بیان کرد: عنوانی را که برای کنفرانس می‌توان در نظر داشت تبیین مختصری از تاریخچه و دستاوردهای هفته وحدت است تا از این طریق اندیشمندان جامعه مسلمان ضمن ارج نهادن به طراح این ایده والا با توجه به شرایط کنونی دنیای امروز، دیدگاه‌های خود را برای اتحاد میان امت اسلامی و گروه‌های مسلمان را مطرح و تدوین کنند.

آشوری ابراز امیدواری کرد: این کنفرانس بتواند گامی برای پیشبرد اتحاد و موجب کاهش تفرقه میان مسلمانان باشد. همچنین با اتحاد میان مسلمانان، امت اسلام به قله‌های رشد و عظمت هرچه بیشتر دست یابند و دشمنان را از صحنه بین‌الملل خارج کنند.

مولانا ظهیر در خصوص اهمیت وحدت میان مسلمانان جهان گفت: در حال حاضر ما شاهد دشمنی بیش از پیش استکبار جهانی و به ویژه آمریکا با کشورهای اسلامی و امت مسلمان هستیم. رژیم اشغالگر قدس از طریق ارتباط با دولت‌های گوناگون حتی دولت‌های مسلمان برای تفرقه میان کشورهای اسلامی گام بر می‌دارد؛ به همین دلیل ضرورت برگزاری این کنفراس مضاعف می‌شود.

وی ادامه داد: اندیشمندان و متفکران اسلامی همواره از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی ابرازر خشنودی خواهند کرد، به این دلیل که می‌توانند بگویند تنها راه حل مبارزه با جنایات استکبار جهانی فقط و فقط از طریق وحدت مسلمانان است.

مولانا ظهیر با اشاره به آغاز هفته وحدت تأکید کرد: هفته وحدت ارمغان و ایده خلاق بزرگ مرد عصر معاصر ما بود و حرکت در جهت برآوردن اتحاد میان مسلمانان، ترسی عظیم را بر جان دشمنان اسلام می‌اندازد و بهترین زمان برای برگزاری این کنفراس در هفته وحدت است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها