مسابقه بین المللی قرآن کریم در اکراین


مسابقه بین المللی قرآن کریم در اکراین

مسابقه بین المللی قرآن کریم همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در کییف اکراین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اکراین پرس، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، مسابقه بین المللی سالیانه قران کریم با حضور 80 نفر از قاریان و حافظان قرآنی به مدت دو روز در کییف پایتخت اکراین برگزار شد.

این مسابقه قرآنی در سه بخش آقایان، بانوان و کودکان برگزار شد. شرکت کنندگان در این مسابقه باید هر آیه را که کمیته داوران از متن قرآن کریم انتخاب می کنند، تکمیل کنند.

«بوری مارچینکو» مسئول اداره امور ادیان و قومیت ها در اکراین گفت: مسلمانان بخشی جدایی ناپذیری از اکراین هستند و از حقوق کامل برخوردارند.

مارچینکو افزود: "من مسلمان نیستم، اما افتخار می کنم که در این مسابقه حضور دارم."

در همین حال، شیخ «مراد سلیمانوف» عضو کمیته داوران، گفت: ما در این داوری بر صحت تلاوت، مخارج حروف، احکام تلاوت تمرکز می کنیم. این سه مورد از موارد اصلی است که شرکت کنندگان را از یکدیگر متمایز می کند.

سلیمانوف افزود: به برگزیدگان این مسابقه جایزه نقدی اهدا شده است. اما جایزه بزرگ، اجر و پاداشی است که از خداوند دریافت می کنند.

این مسابقه در بیستمین سال متوالی خود با حمایت و نظارت انجمن جهان اسلام و موسسه رحمت جهانی کویت و به همت اداره دینی مسلمانان اکراین«امت» و اتحادیه سازمان های اجتماعی «الرائد» برگزار شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»