حمایت کانادا از شکایت ضد میانمار برای مقابله با نسل کشی مسلمانان


حمایت کانادا از  شکایت ضد میانمار برای مقابله با نسل کشی مسلمانان

دولت کانادا از اقدام گامبیا برای طرح شکایت به دیوان بین المللی دادگستری درباره نسل کشی مسلمانان میانمار استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المدینه، «کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام پاسخگویی درباره کشتار جمعی شامل قتل عام، تبعیض هدفمند، گقتمان انزجارطلبانه، خشونت جنسی ضد مسلمانان روهینگیا را تقویت می کند.

در این بیانیه آمده است که کانادا، بنگلادش، نیجریه، ترکیه و فرانسه تاکید دارند که میانمار مرتکب کشتار جمعی ضد مسلمانان روهینگیا شده است.

فریلند در این بیانیه اعلام کرد: همزمان با گزارش نهایی هیئت حقیقت یاب سازمان ملل متحد که با دلایل منطقی از نتیجه گیری شواهد و مدارک این نسل کشی را محکوم کرده است، کانادا نیز جنایت ضد مسلمانان روهینگیا را به عنوان نسل کشی تایید کرد و مجلس عوام این کشور به اتفاق آرا قطعنامه ای را به همین منظور در سپتامبر 2018 میلادی تصویب کردند؛ همچنین کانادا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا پرونده وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار را به دیوان کیفری بین المللی لاهه ارجاع دهند.

وزیر امور خارجه کانادا تاکید کرد: کانادا با همه کشورها برای پایان دادن به مصونیت از مجازات همکاری خواهد کرد تا متهمانی که به موجب قانون بین الملل مرتکب خطرناک ترین جنایت شدند، مجازات شوند.

دولت گامبیا روز دوشنبه( 20 آبان 1398) شکایتی را علیه میانمار به دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل متحد ارایه کرد. گامبیا در این شکایت میانمار را به کشتار جمعی اقلیت مسلمان روهینگیا متهم کرد.

گامبیا و میانمار توافقنامه «پیشگیری از جنایت کشتار جمعی و مجازات آن» که به سال 1948 برمی گردد، امضا کرده بودند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی