شیعه با پذیرش ولایت اهل بیت(ع) اهل نجات شده است


شیعه با پذیرش ولایت اهل بیت(ع) اهل نجات شده است

یک استاد حوزه علمیه گفت: تنها جایی که کسی نتوانست مقابل سخنان پیامبر(ص) اشکال‌تراشی کند غدیر بود که خلافت امیرمومنان علی(ع) را اعلام کردند؛ اما بعد از رحلت مردم ائمه(ع) را کنار گذاشتند و قتل عام کردند امروز فقط امام زمان(عج) مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، اظهار کرد: امامت یک مقام معنوی و واقعی است و امری مثل انتخاب یک وزیر به دست بشر نیست.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی امام معصومی به مقام امامت می‌رسد در وجود خود حالت خاصی را احساس می‌کند، تصریح کرد: امام در هنگام رسیدن به مقام امامت خضوع و خشوع ذلیلانه‌ای را مقابل خداوند احساس می‌کند.

وی با بیان اینکه هر کس در برابر خداوند خضوع و خشوع بیشتری داشته باشد او از هر نظر بزرگتر از بقیه انسان‌ها است، ابراز کرد:‌ امام کسی است که خود را در برابر خداوند خوارتر و ناچیزتر از همه مخلوقات می‌بیند، خواری و ذلت مقابل پروردگار متعال بزرگترین ثروت و غنایی است یک انسان می‌تواند آن را به دست آورد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه دو رکعت نماز باید انسان را باید به آسمان ببرد، تاکید کرد: علت اینکه شما در نماز به معراج نمی رسید وجود گناهان اعضای وجود شما است، زنجیرهای گناه، رذایل اخلاقی و اعتقادی اجازه نمی‌دهد که شما در نماز به معراج برسید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به آدم همه اسماء را آموزش داد در این حال او به یک واقعی دست یافت که فرشتگان هم نمی‌توانستند از آن خبردار شوند،‌ گفت: ائمه معصومین(ع) نسبت به دیگر بزرگان عالم همچون پیامبران و انبیاء الهی در غیب هستند و آنها از مقام ائمه(ع) خبر ندارند و آن غیب مقام ولایت یعنی قرب به خداوند است.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) در درجه‌ای از قرب الهی قرار دارند که هیچ کس از آن خبر ندارد، فرشتگان، انبیاء و اولیاء الهی مقرب درگاه الهی هستند اما اهل‌بیت(ع) اقرب مقربین درگاه الهی هستند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) بزرگترین کریمان عالم هستند و از آنها کریم‌تر وجود ندارد، اظهار کرد: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) قدرت زنده کردن آن چهار پرنده را داد که خود قیامت را تجربه کند با این حال یکی از اسماء الهی به نام «محی» را دریافت کرد، هر انسانی می‌تواند به چنین درجه و قدرتی دست یابد به شرط اینکه بندگی الهی کند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) ولی اعظم و خلیفه الهی و از صفات و اسماء الهی برخوردار هستند، ابراز کرد:‌ اگر کسی بندگی کند می‌تواند مثل حضرت ابراهیم(ع)‌ از صفات الهی برخوردار شود.

وی با بیان اینکه ما زیر سایه خلیفه الهی زندگی می‌کنیم، گفت: خداوند به واسطه آنها بندگان خود را رزق می‌دهد، هر کس امیرمومنان امام علی(ع) را خلیفه پیامبر(ص) نداند هر چه مقامات کسب کند به جایی نمی رسد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه شیعه با پذیرش ولایت اهل بیت(ع) اهل نجات شده است، تاکید کرد: رسول خدا(ص) نزد خداوند در جایگاهی قرار داشت که پس از ایشان امیرمومنان امام علی(ع) باید بر آن جایگاه می‌نشست.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تنها جایی که کسی نتوانست مقابل سخنان پیامبر(ص) اشکال تراشی کند غدیر بود که خلافت امیرمومنان امام علی(ع) را اعلام کردند و فرمودند من دو مرجع هدایت بین شما قرار می‌دهم یکی قرآن و دیگری اهل‌بیت من، این دو تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شوند. اما مردم اهل‌بیت(ع) را کنار گذاشتند و آنها را قتل عام هم کردند. تنها کسی که به اذن الهی باقی مانده امام زمان(عج) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج