به گزارش افکارنیوز،

به رغم انتشار گزارش‌ها درباره حمایت‌های مصر و امارات از «خلیفه حفتر» در لیبی، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن ایراد اتهام‌زنی به روسیه درباره تحولات لیبی، از نیروهای تحت امر حفتر خواسته که به حملات خود در این کشور پایان دهند.

اخبار بین‌الملل-«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری از آغاز به کار «گفت‌و‌گوی امنیتی ایالات متحده و لیبی» در واشنگتن خبر داد و همزمان از نیروهای تحت امر خلیفه حفتر یک درخواست کرد.

وی تصریح کرد: «ما از "ارتش ملی لیبی" (نیروهای تحت امر حفتر) می‌خواهیم که به حملات خود پایان داده، همکاری ایالات متحده- لیبی را تسهیل و از تلاش‌های روسیه برای سوءاستفاده کردن از درگیری‌ها ممانعت کند. ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی لیبی حمایت می‌کند».

به گزارش «آناتولی»، این بیانیه وزارت خارجه آمریکا کمتر از یک هفته پس از اتهام‌زنی دولت وفاق ملی لیبی (دولتی که به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته شده) به روسیه درباره دامن زدن به درگیری‌ها در لیبی صورت گرفته است.

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی روسیه را متهم کرده که با نیروهای مزدور به نیروهای تحت امر خلیفه حفتر کمک کرده است.

مقام‌های دولت روسیه اتهام‌زنی‌ دولت وفاق ملی لیبی به این کشور را رد کرده است.

موضعگیری آمریکا علیه روسیه در قبال تحولات لیبی در حالی مطرح شده که پیش از این شبکه «الجزیره» قطر در برنامه‌ای جزئیات بی سابقه‌ای از درگیری‌ها در اطراف «طرابلس» پایتخت لیبی و راه‌های کمک‌رسانی کشورهای مصر و امارات به عناصر خلیفه حفتر را فاش کرد.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها نتوانسته‌اند به این شهر نفوذ کنند