صندوقِ صندوق‌ها؛ سرمایه‌گذاری در ترکیبی از صندوق‌ها


صندوقِ صندوق‌ها؛ سرمایه‌گذاری در ترکیبی از صندوق‌ها

پول نیوز - هدف از تاسیس «صندوقِ صندوق‌ها» دستیابی به سطوح بالاتر تنوع بخشی در سرمایه‌گذاری است.

صندوقِ صندوق‌ها؛ سرمایه‌گذاری در ترکیبی از صندوق‌ها

به گزارش گروه آموزش پول نیوز، «صندوق صندوق‌ها»، به طوری که از نامش پیداست، نوعی صندوق مشاع است که در سایر صندوق‌های مشاع اعم از صندوق‌های سهامی، صندوق‌های اوراق با درآمد ثابت، صندوق‌های قابل معامله (ETF) و... سرمایه‌گذاری می‌کند. مدیران «صندوق صندوق‌ها» به‌جای سرمایه‌گذاری مستقیم در سهام و اوراق با درآمد ثابت، در گروهی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با استراتژی‌های مختلف و مدیریت‌های حرفه‌ای با رویکرد‌های متفاوت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در واقع زمانی که در یک صندوق Fund of Funds سرمایه‌گذاری می‌کنید، گویی در چندین صندوق با مدیریت‌های موفق و شناخته شده سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق ضمن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، امکان کسب بازدهی مناسب را نیز فراهم کرده‌اید.

زمانی که در یک صندوق Fund of Funds سرمایه‌گذاری می‌کنید، گویی در چندین صندوق با مدیریت‌های موفق و شناخته شده سرمایه‌گذاری کرده‌اید
در ضمن به‌دلیل اینکه تنوع استراتژی و توانمندی‌های مدیریتی در چنین صندوق‌هایی بالاتر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمول است، سرمایه‌گذار قادر خواهد بود بجای بهره مندی از خدمات تنها یک تیم مدیریت دارایی حرفه‌ای از توانمندی‌های چندین تیم منسجم از مدیران حرفه‌ای بازار سرمایه بهره‌مند شود.

لازم است بدانید ساختار این صندوق‌ها می‌تواند از هر دو نوع صدور و ابطال روزانه یا قابل معامله در بورس (ETF) باشد. همچنین مدت فعالیت این صندوق‌ها نامحدود است و حداقل سرمایه لازم برای ایجاد آن در بازار سرمایه ایران ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده و مدیر صندوق ملزم است حداقل ۸۵ درصد سرمایه جذب شده از طریق این صندوق‌ها را در سایر صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کند.

منبع: کارگزاری مفید

*بورس را با بخش آموزش «پول نیوز» بهتر بشناسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان