خرید طلا آخرین اقدام صربستان برای رسیدن به ثبات مالی


خرید طلا آخرین اقدام صربستان برای رسیدن به ثبات مالی

پول نیوز - بانک مرکزی صربستان اعلام کرد 9 تن طلا در ماه اکتبر خریداری کرده است. خرید طلا آخرین اقدام صربستان در جهت تقویت ثبات مالی کشور با تغییر ساختار بدهی خارجی و افزایش سهم دینار و یورو است.

به گزارش پول نیوز، به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی صربستان اعلام کرد 9 تن طلا در ماه اکتبر خریداری کرده است. داراییهای طلای این کشور حالا 10 درصد کل ذخایر آن را تشکیل می‌دهند.

جورگووانکا تاباکویچ، رئیس بانک مرکزی صربستان به خبرنگاران گفت:« ما معاملات خرید طلا را تکمیل کرده ایم و صربستان حالا با دارا بودن 30.4 تن طلا با ارزش تقریبی 1.3 میلیارد یورو (1.4 میلیارد دلار) کشور ایمن تری است». وی اضافه کرد فعلا هیچ برنامه‌ای برای خرید بیشتر طلا ندارند.

خرید طلا آخرین اقدام صربستان برای رسیدن به ثبات مالی

طبق گفته تاباکویچ، خرید طلا آخرین اقدام صربستان در جهت تقویت ثبات مالی کشور با تغییر ساختار بدهی خارجی و افزایش سهم دینار و یورو است. بانک مرکزی صربستان 395 میلیون یورو (434.3 میلیون دلار) برای خرید این طلا پرداخته است که معادل 1503 دلار در هر اونس می شود.

بانک مرکزی صربستان به تازگی پیش بینی رشد اقتصادی کشور در 2019 را افزایش داده و از 3.5 درصد قبلی به 3.6 رسانده است. این بانک به تقاضای بالاتر داخلی اشاره کرد که کند شدن تقاضا در اکثر مناطق اتحادیه اروپا را متعادل می کند.

افزایش درگیری های جهانی، جنگ های ارزی و روند دوری از دلار باعث شده بانکهای مرکزی سراسر جهان خرید طلای خود را افزایش دهند. کل خرید این فلز گرانبها در جهان در سه ماهه سوم 2019 ، 547.5 تن بود و به نظر می رسد این روند رو به افزایش در سالهای آینده هم ادامه یابد. طبق گزارش شورای جهانی طلا، روسیه، چین و ترکیه بیشترین افزایش را در خرید طلا داشته اند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس