18 میلیارد تومان خسارت سیل به کشاورزان ایلام پرداخت شد


18 میلیارد تومان خسارت سیل به کشاورزان ایلام پرداخت شد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: تا کنون 18 میلیارد تومان تسهیلات خسارت سیل به کشاورزان ایلام پرداخت شده است.

سید محمد تراب میری عصر شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده ایلام اظهار داشت: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در قالب تسهیلات به استان اختصاص یافته که به پنج هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از مبلغ ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض نیز تاکنون به ۱۱ هزار نفر در استان بیش از ۴۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

میری با اشاره به اینکه امسال ۵۶ میلیارد تومان به طرح های کشاورزی استان از جمله ۲۸ میلیارد تومان برای ایستگاه های پمپاژ بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است، گفت: تلاش می شود تعداد زیادی از این پروژه ها تا پایان سال تکمیل شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ هلیلان شامل سه هزار هکتار، ایستگاه سیوان، ولیعصر بدره شامل یک هزار هکتار، تلخاب و زید بدره شامل ۶۰۰ هکتار، ارمو - چم ژاب شامل یک هزار و ۸۰۰ هکتار و ورگر آبدانان با یک هزار و ۲۰۰ هکتار و...از جمله پروژه های ایستگاه پمپاژ در استان هستند.

میری افزود: پیشرفت این پروژه ها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است و تلاش می شود بخش مهمی از آنها تا پایان سال تکمیل شوند.

وی تصریح کرد: با تکمیل این طرح بخش مهمی از اراضی این مناطق به آبی تبدیل می شود که نقش مهی در رونق تولید و اشتغال جوانان بیکار دارد.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی و … استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش