همفکری سه‌روزه یک هزار نفر برای تحقق وحدت در جهان اسلام


همفکری سه‌روزه یک هزار نفر برای تحقق وحدت در جهان اسلام

آیت‌الله اراکی با اشاره به حضور شخصیت‌های تاثیرگذار جهان اسلام در سی‌وسومین بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: در این اجتماع بزرگ حدود هزار شرکت کننده از اقشار مختلف حضور داشتند تا راه‌های گسترش وحدت در جهان اسلام بررسی شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: آیین اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امشب (شنبه، ۲۵ آبان ماه) با حضور بیش از ۴۲۰ نفر از اندیشمندان جهان اسلام از بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن همایش‌های زرین هتل پارسیان آزادی در تهران آغاز شد.



آیت‌الله «محسن اراکی» طی سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این کنفرانس پرداخت و گفت: در این اجتماع بزرگ حدود هزار شرکت کننده از اقشار مختلف حضور داشتند و با شرکت در جلسات مختلف این کنفرانس، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. ۶۰۰ نفر میهمان داخلی و ۴۰۰ نفر میهمان داخلی در این دوره کنفرانس حضور داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: برگزاری چهار کمیسیون تخصصی و بیش از ۲۰ نشست با موضوعات مرتبط با مقاومت و وحدت اسلامی بخشی از دستاوردهای این کنفرانس است.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مطرح شده در این کنفرانس همانند کنفرانس‌های گذشته در عرصه اجرا نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: شخصیت‌های تاثیرگذار جهان اسلام در این کنفرانس حضور یافته و زمانی که به کشورهای خود باز می‌گردند می‌توانند در حوزه تقریب مذاهب اسلامی دستاوردهای بسیاری را رقم بزنند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: کنفرانس سی و سوم وحدت اسلامی یک جریان سازی گسترده بود که با همکاری مهمانان داخلی و خارج از کشور شکل گرفت تا بتوانیم به وحدت هر چه بیشتر در جهان اسلام دست یابیم و آن را گسترش دهیم.

گفتنی است، سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه در تهران برگزار شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق