تعویق تبادل سه عضو شبکه حقانی با گروگان های خارجی در افغانستان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از فرانس پرس، بنابر اعلام سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تبادل سه زندانی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس پرس، بنابر اعلام سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تبادل سه زندانی طالبان با دو گروگان خارجی که روز سه شنبه توسط اشرف غنی, رییس جمهور افغانستان, اعلام شد, به دلیل عدم رعایت شرایط از سوی طالبان به تأخیر افتاد.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور افغانستان در صفحه توییتر خود نوشته است:«اناس حقانی, مالی خان و حافظ رشید هر سه عضو شبکه حقانی هستند و در حال حاضر در بازداشت دولت افغانستان به سر می برند. کابل فرآیند تبادل آنها با گروگان های خارجی را با در نظر داشتن منافع ملی پیش می برد».
اشرذف غنی روز سه شنبه گذشته از آزادی مشروط این سه نفر در قبال آزادی کوین کینگ (Kevin King), استاد دانشگاه آمریکایی و تیموتی ویکس (Timothy Weeks), همکار استرالیایی او خبر داده بود.
اناس حقانی پسر جلال الدین حقانی, بنیانگذار شبکه حقانی است. این شبکه یکی از شاخه های مهم طالبان محسوب می شود و تا امروز حملات زیادی علیه کابل و هم پیمانان آن در ناتو انجام داده است.
رییس جمهور افغانستان تصریح کرد که آزادی این افراد تصمیم سختی بود ولی برای شروع مذاکرات غیر رسمی یک شرط اصلی بود. هدف از این مذاکرات پایان دادن به منازعه ای است که از 18 سال پیش افغانستان شاهد آن است.
طالبان تا امروز هرگونه پیشنهاد مذاکره با مقامات افغانستان را رد کرده است زیرا این مقامات را غیر مشروع می داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید