ادامه اقدامات غیرقانونی به نفع هیچ کس نیست


وزیر کشور: با توجه به شرایطی که کشورمان در آن واقع است باید تلاش کنیم همه مسائل و موضوعات ما حتی اگر اعتراضی است در یک بستر قانونی انجام شد.

آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اعتراضات برخی افراد نسبت به افزایش نرخ بنزین افزود: متأسفانه عده‌ای با اعلام اینکه نسبت به این موضوع اعتراضاتی دارند، در برخی از شهر‌ها با اقداماتی که انجام دادند مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کردند.
وی ادامه داد: دیروز نیرو‌های نظامی، امنیتی و استانداری‌ها خویشتنداری و هدایت کردند تا به نحو احسن و با شرایط مناسبی اگر تجمعی است، پایان پذیرد.
آقای رحمانی فضلی اضافه کرد:، اما از صبح امروز برخی از شهر‌ها با اعمال برخی از اقدامات کاملاً غیرقانونی و قانون شکنانه به مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها و به اموال عمومی و خودرو‌های مردم آسیب زدند و برخی جاده‌ها را بستند و ترافیک شهری را مختل کردند.
وی گفت: تذکرات لازم داده شد و انتظار ما این بود که این موضوع با اعلام نظر، به عنوان اعتراض پایان پذیرد، اما عده اندکی از این فضای عمومی سوء استفاده کردند و موجب شدند موجب ارعاب و وحشت و ناراحتی و رنجش مردم شوند.
وزیر کشور افزود: نیرو‌های انتظامی، امنیتی و نیرو‌های نظامی ما در هر شرایطی، امنیت و اقتدار کشور و منافع، آرامش و امنیت مردم برای آنها، اصل است.
وی اضافه کرد: تاکنون مدارا و به گونه‌ای رفتار شد که منجر به ناراحتی مردم نشود، اما با اقداماتی که غروب امروز برخی در بعضی مناطق انجام دادند تصمیم بر این است در صورتی که ادامه یابد، با توجه به درخواست مردم و اینکه پیگیر هستند و گلایه دارند که چرا عده‌ای زحمت و مشکل برای آن‌ها درست کردند، نیروی انتظامی و امنیتی ناگزیر هستند وظیفه خود را انجام دهد.
آقای رحمانی فضلی گفت: دادستان کل کشور هم اشاره کرد که دادستانی در این گونه مواقع حتماً وارد خواهد شد. بسیاری از افراد شناسایی شدند و حتماً اقدام لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شرایطی که کشورمان در آن واقع است باید تلاش کنیم همه مسائل و موضوعات ما حتی اگر اعتراضی است در یک بستر قانونی انجام شد.
آقای رحمانی فضلی ادامه داد: اگر بخواهد هر نوع اقدام و اعتراض و نظری به جای اینکه در بستر قانونی انجام شود در مسیر اعتراضات اجتماعی تنش زا واقع شود، موجب زحمت برای همه می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد: به تذکرات توجه شود، زیرا ادامه این کار به نفع هیچ کس نیست و موجب زحمت برای همه خواهد شد.

امنیت را برای همه تأمین کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه به نظر و تقاضای مردم احترام می‌گذاریم، گفت: اکنون نظر و تقاضای مردم این است که به سرعت، آرامش و قانون حاکم شود و امنیت را برای همه تأمین کنیم و این کار را به طور قطع انجام خواهیم داد.


آقای عبدالرضا رحمانی فضلی تأکید کرد: به طور حتم نظر دادستانی را از طریق نیروی انتظامی و امنیتی پیگیری و مواردی که منجر به خسارت به اموال عمومی و اموال اشخاص شده است با توجه به مستندات و مدارک تهیه و پیگیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: دوربین‌های مختلفی در سطح شهر و در بین جمعیت، تصویربرداری می‌کنند و نهایتاً با شناسایی دقیق این افراد در زمان خود به طور حتم با آن‌ها برخورد خواهد شد.
آقای رحمانی فضلی با بیان اینکه امیدوارم همه ما به وحدت، انسجام، آرامش، امنیت و تعالی کشور فکر کنیم، گفت: هر نوع اعتراضی در بستر قانونی خود امکان پذیر است.
وی افزود: امیدوارم ناگزیر نشویم از نیرو‌هایی که در شرایط خاص وارد عمل می‌شوند برای افراد هنجار شکن و قانون شکن استفاده کنیم.
آقای رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه همه باید در بستر قانونی حرکت کنیم، گفت: امیدواریم دیگر حادثه‌ای نداشته باشیم و همه ما در کنار هم کار و تلاش کنیم و کشور را به مسیری که خواست عموم مردم است هدایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد در برخی شهر‌ها برای مردم زحمت ایجاد کردند، افزود: برای مثال امروز برخی افراد در تهران در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خودرو‌ها را در وسط خیابان پارک کردند که مسلماً با این کار راه، بسته و ترافیک‌های سنگینی ایجاد می‌شود.
وزیر کشور اضافه کرد: اگر خواسته‌ای هم وجود دارد نباید به گونه‌ای باشد که برای همه مردم زحمت ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی