وحدت ضرورت اجتناب ناپذیر امروز جهان اسلام است


وحدت ضرورت اجتناب ناپذیر امروز جهان اسلام است

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: وحدت جهان اسلام، یک حرکت راهبردی و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و هر کس خواسته یا ناخواسته در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان حرکت کند، در چهارچوب راهبرد دشمن حرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تقدیر از برگزارکنندگان این کنفرانس افزود: امیدواریم این کنفرانس منشا یکپارچگی و انسجام در جهان اسلام شود.

وی به بیانات رهبری انقلاب اسلامی در اهمیت ایجاد وحدت در ساحت های مختلف، پرهیز از تعارض ها و استفاده از همه ظرفیت ها برای زمینه سازی تمدن اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: جلوه های تمدن اسلامی در جهان ظاهر شده و مدنیتی به نام دین اکنون کاملا قابل تحقق به نظر می رسد.

رئیسی، آزادی قدس را کاملا قابل دستیابی ارزیابی کرد و گفت: قدس اکنون مسئله اول نخبگان جهان اسلام است و مجاهدان فلسطینی و حرکت های مبتنی بر دین دست برتر را دارند.

اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس قوه قضاییه و با حضور شخصیت های برجسته سیاسی جهان اسلام از کشورهای مختلف از جمله سوریه، افغانستان، پاکستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقا و دیگر کشورهای اسلامی و مقامات ارشد جنبش های مقاومت منطقه از جمله حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی و دیگر جنبش های فلسطینی برگزار شد و با صدور یک بیانیه به کار خود پایان داد.

سی و سمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی با حضور ۴۰۰ تن از علما و اندیشمندان بیش از ۹۰ کشور جهان و ۱۸۰ تن از علما، اندیشمندان و مسئولان کانون تقریب دانشگاه ها از ۱۱ استان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۲۳ تا ۲۵ آبان ۹۸) برگزار شد.

ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط