مجتمع پشتیبان اشتغال دام سبک آستان قدس رضوی در حوالی مشهد افتتاح شد


مجتمع پشتیبان اشتغال دام سبک آستان قدس رضوی در حوالی مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- مجتمع صنعتی پشتیبان اشتغال دام سبک موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی وابسته به آستان قدس رضوی به منظور اشتغالزایی برای مردم سیلزده شهرستان آق قلای استان گلستان روز شنبه طی مراسمی در حوالی روستای مهدی‌آباد شهرستان مشهد افتتاح شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ایجاد نخستین مجتمع صنعتی پشتیبان دام سبک را اقدام دانش‌بنیان و در راستای دستیابی به اشتغال پایدار دانست و گفت: طی چند سال گذشته در ادامه فعالیت‌ها و خدمات آستان قدس رضوی موج گسترده‌ خدمتگزاری در این نهاد مقدس ایجاد شد.

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: در این راستا با تشکیل بخش‌های لازم بر اساس امکانات و اختیارات، اقدامات خوبی ایجاد شد و آستان قدس رضوی در مناطق بسیار توفیق خدمت با نام حضرت امام رضا (ع) را پیدا کرد.

وی اظهار داشت: راهبرد اصلی در این عرصه، باز شدن آغوش آستان قدس رضوی به روی نیروها و گروه‌های جهادی بود که در ادامه همکاری، تعامل و اتصال بسیار خوبی برقرار شد و در همین راستا آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۵ توانست با حدود سه هزار گروه جهادی همکاری کند.

وی گفت: آستان قدس رضوی از مشکلاتی که سیل در آق قلا به وجود آورد برای ورود به عرصه اشتغال‌زایی استفاده و به بهترین نحو بهره‌برداری کرده است که ایجاد مجتمع صنعتی پشتیبان دام سبک، مصداق بارز این امر است.

خاکسار قهرودی افزود: در سیل شهرستان آق قلا، آستان قدس رضوی ضمن کمک و مساعدت به عنوان وظیفه و خدمت، با نگاهی عمیق توجه به اقدامات زیربنایی، حیاتی و دانش بنیان را با ایجاد مجتمع صنعتی پشتیبان دام سبک در دستور کار قرار داد، در این پروژه علاوه بر تلاش برای ایجاد فرصت و ظرفیت تسهیلات، اقدامات مهمی همچون انتخاب دام مناسب و ساخت جایگاه مناسب دام انجام گرفت.

وی اظهار داشت: مجتمع صنعتی دام سبک آستان قدس رضوی ۲.۵ هکتار وسعت و ظرفیت پرورش ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک را دارد که با هزینه ۸۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی پنج هزار خانواده آق قلایی در سال جاری گفت: برای اینکه تسهیلات منجر به اشتغال پایدار شود، باید اقداماتی نظیر ظرفیت سنجی، امکان سنجی، آموزش، ایجاد شرایط و امکانات در اختیار مورد توجه قرار گیرد و پشتیبانی لازم برای دستیابی به نتیجه انجام شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: خانواده‌های آق قلایی حاضر در این پروژه نیز جایگاه موثری در موفقیت این طرح دارند و امید است حمایت شایسته مسئولان در کنار فعالیت صحیح خانواده‌ها، نقش موثری در استمرار فعالیت‌هایی از این دست ایفا کند.

مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: این موسسه به عنوان بازوی اجرایی آستان قدس رضوی باید اساس کار خود را بر توانمندسازی مردم متمرکز کند که تحقق این امر اشتغال پایدار به دنبال دارد.

آرش فرزادنیا افزود: ایجاد اشتغال پایدار روستایی در حوزه دام سبک یکی از اهداف در دستور کار در پروژه ایجاد مجتمع صنعتی پشتیبان دام سبک آستان قدس رضوی است و در این راستا ترویج کسب و کار روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها، حمایت در بهداشت دام، حمایت در زیرساختها در اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: مهمترین مشکل در حوزه پرورش دام سبک بهره‌وری اندک آن است که راه رسیدن به بهره‌روی بیشتر و مدل‌های موفق، ورود به حوزه‌های جدید و بالادستی در صنعت دامپروری و فعالیت های ژنتیکی است لذا هدف اصلی از تشکیل گله پشتیبان دام سبک در آستان قدس رضوی، تاکید بر لزوم ورود به صنایع بالادستی بوده که بر این اساس پروژه مجتمع صنعتی دام سبک با رویکرد ایجاد مرکز تخصصی صنعتی برای پرورش، اصلاح نژاد و تولید فرآورده های ژنتیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در اجرای این پروژه بخش‌های مختلف همچون سازمان اقتصادی رضوی، معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی و تولیت وقت این آستان حمایت‌های بسیار داشته‌اند.

فرزادنیا افزود: پروژه مجتمع صنعتی پشتیبان دام سبک در شهرستان آق قلا به نام شهید حسن قاسمی دانا نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها