متخلف شکار در تنگستان محکوم به 270 ساعت خدمات عمومی شد


متخلف شکار در تنگستان محکوم به 270 ساعت خدمات عمومی شد

بوشهر-ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنگستان گفت: قاضی شعبه 101دادگستری این شهرستان یک متخلف محیط زیستی را به 270 ساعت خدمات عمومی رایگان محکوم کرد.

غلامحسن حاجیانی روز شنبه در این رابطه افزود: براساس حکم قاضی محمد هادی میرزایی مجازات حبس این متخلف همچنین باید چهل نهال از درختان بومی شامل (کنار، نخل و لیمو ) کشت کند.

وی بیان‌کرد: صدور این احکام مناسب سبب کاهش چشمگیر تخلفات محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست درشهرستان شده است.

حاجیانی یادآورشد: شهرستان تنگستان از مناطق مهم زیست محیطی استان بوشهر است که منطقه مهم حفاظت شده خائیز و کوه بیرمی در این شهرستان واقع است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان بوشهرگفت: سرشماری از پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده کوه بیرمی (خاییز) ۲۱ و ۲۲ آبان با حضور ماموران اجرایی، کارشناسان، همیاران و جوامع محلی برگزار شد.

خسرو درویشی افزود: منطقه حفاظت شده خائیز با حدود ۲۲ هزار هکتار مساحت در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر بوشهر و در شهرستان تنگستان قرار دارد و از چند سال قبل به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب شده است.

وی ادامه داد: این منطقه در رشته کوه‌های زاگرس محصور شده است که به علت ارتفاع به نسبت بالای آن از سطح دریا، آب و هوایی بهتر از سایر نقاط استان دارد.

درویشی اضافه کرد: این منطقه با دارا بودن تعداد زیادی چشمه و تنوع جانوری بالا و پوشش گیاهی مطلوب، اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی دارد.

وی گفت: منطقه حفاظت شده کوه بیرمی از مناطق حفاظت شده کوهستانی و زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری همچون کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کبک و تیهو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان