تغییر باکتری های روده با ترک سیگار


تغییر باکتری های روده با ترک سیگار

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ترک استعمال سیگار می‌تواند تغییرات قابل توجهی را در باکتری‌های روده ایجاد کند.

تغییر باکتری های روده با ترک سیگار
به گزارش صدای ایران ، در این بررسی‌ آمده‌ است: خودداری از مصرف سیگار با تغییرات جدی در باکتری‌های روده همراه است. هرچند لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام شود.

نتایج این بررسی مدتی پس از آن منتشر شد که نشان داد بین باکتری‌های روده و سلامت سیستم قلب و عروق رابطه وجود دارد. در این بررسی مشخص شد استعمال سیگار با کاهش تنوع باکتری‌های مفید در روده مرتبط است.

محققان آمریکایی در بررسی جدید خود به ارزیابی اطلاعات ۲۶ نفر که قصد داشتند سیگار را ترک کنند پرداخته و نمونه مدفوع آنان را در شروع مطالعه، دو هفته و ۱۲ هفته بعد مورد آزمایش قرار دادند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: خودداری از استعمال سیگار با تغییراتی در میکروبیوم روده همراه است که این یافته موضوع حائز اهمیتی است.

به گفته محققان ترک مصرف سیگار همچون استعمال آن میکروبیوم روده را تغییر می‌دهد اما این پرسش همچنان مطرح است که آیا این تغییر مطلوب است یا خیر.

یافته‌ها حاکی از آن است که بهبود تنوع باکتری‌های روده با کاهش ضربان قلب، فشار خون سیستولیک و نیز سطح پروتئین واکنشی سی همراه است که مقدار آن در واکنش به التهاب افزایش می‌یابد. همچنین در این شرایط تنوع باکتریایی میزان گلبول‌های قرمز که وظیفه حمل اکسیژن را دارند افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته محققان تمامی این تغییرات نشانه‌های غیر مستقیم بهبود وضعیت سلامت است. همچنین ترک کردن مصرف سیگار از تعداد باکتری‌های موسوم به فیرمیکوت‌ها می‌کاهد که به نوبه خود مقیاسی در کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی به حساب می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن