کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»


کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»

حال و هوای رادیویی ها را در نمایش «ساده خط خطی» را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سریال طنز رادیویی «ساده خط خطی» که ضبط آن به کارگردانی میرطاهر مظلومی در رادیو نمایش آغاز شده است، تاکنون ۲۵ قسمت از آن توسط معصومه سلیمی نوشته شده است و تمرین و ضبط آن در رادیو نمایش در حال انجام است.

داستان سریال طنز «ساده خط خطی» درباره زوج جوانی به نام سارا و محسن است که درگیر گرفتاری و مسائل روزمره زندگی شده اند و برای خارج شدن از این وضعیت دنبال کوتاه‌ترین راه هستند، اما اغلب مسیر‌هایی که انتخاب کرده اند با مشکلاتی همراه است. در این نمایش بیست بازیگر اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»

به همین بهانه گفت وگویی با بازیگران نمایش طنز رادیویی «ساده خط خطی» داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

فریبا طاهری بازیگر رادیو نمایش پیرامون فعالیت خود گفت:سال ۶۴ وارد رادیو شدم و در این مدت ۷ بار در جشنواره‌های مختلف جایزه دریافت کردم.

وی ادامه داد:زمانی که برای تست وارد رادیو شدم، حیاط رادیو پر بود چراکه سال‌ها نیروی جدیدی نگرفته بود و زمانی که در روزنامه آگهی زده بودند همه از شهر‌های مختلف برای تست آمدند که حدود۱۳ نفر پذیرفته شدیم.

طاهری عنوان کرد: استاد سمندریان به ما درس دادند و دو سال با ما ادبیات نمایشی کار کردند، اوایل کار فقط کنار ژاله علو، ثریا قاسمی، شمسی صادقی فقط یاد می‌گرفتیم و به ما نقشی نمی‌دادند. به مرور فقط یک جمله می‌گفتیم حتی برای همان یک جمله تمرین، مطالعه می‌کردیم اما برای همین یک جمله ارزش قائل بودیم و برای بزرگان این عرصه احترام می‌گذاشتیم این روز‌ها هم خوشبختانه جوانانی که می‌آیند خیلی پرشور هستند و علاقه و استعداد دارند.

کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»

بازیگر رادیو نمایش تصریح کرد:افراد جدید باید از مسیر درستی وارد این حوزه شوند، می‌توانند با دانش، آگاهی و مطالعه اتفاقات خوبی را رقم بزنند. در رادیو بسته نیست چراکه هنرجویان می‌توانند در برنامه‌ای با عنوان «یک نمایش یک تجربه» نمایش داشته باشند، کارگردانی کنند و خودشان را محک بزنند. این موضوع را باید بدانیم که هیچ کسی جای کسی را نمی‌گیرد و همه در جای خودشان قرار می‌گیرند.

طاهری پیرامون نمایش طنز رادیویی «ساده خط خطی» اظهار کرد:افتخار می کنم که با کارگردان خوب، فهیم و عالی کار می‌کنم. آقای میرطاهر مظلومی به تازگی کارگردان شدند و یک سریال طنز با نگارش معصومه سلیمی را به عهده گرفتند نقش اصلی سریال با نام سارا را دارم که با محسن زوج جوانی هستند و یک کودک یک ساله به نام بردیا دارند که جریانات جالبی برای او رخ می‌دهد.

وی ادامه داد:به تازگی از شبکه نسیم بخش‌هایی از سریال‌های رادیو نمایش پخش می‌شود و این اتفاق جالبی است چراکه مردم با حال و هوای رادیو آشنا می‌شوند. این اتفاق با مدیریت جدید آقای افتخاری رقم خورد که مدیریت او قابل ستایش است;کار‌های خوبی را شاهد هستیم و تلاش می‌کنند رادیو نمایش روز به روز بهتر شود و به محتوا اهمیت می‌دهند.

وی پیرامون محدودیت در رادیو عنوان کرد: در رادیو زمان تمرین خیلی کم است، در سینما,تلویزیون وتئائر زمان تمرین و تصویربرداری بیشتری دارند، اما در رادیو خیلی زود ضبط انجام می‌شود. از طرفی ما هیچ وسیله‌ای برای کمک به نقش نداریم; رادیو فقط صداست و بازیگر جز متن و میکروفن چیزی دیگری در اختیار ندارد. من وقتی می‌خواهم شخصیتی را بازی کنم، حتما درباره‌ آن فکر می‌کنم، حتی گاهی برای آن شخصیت یک بیوگرافی می‌سازم، چراکه این موارد به بازی کمک می‌کند. برای همین همیشه می‌گویم که هنرپیشگی رادیو سخت است چرا که باید تخیل خیلی قوی داشته باشید و دانش و آگاهی آن قدر بالا باشد که در لحظه شخصیت‌هایی که در آن نمایش هستند را اجرا کنید.

کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»

حمید یزدانی بازیگر رادیو و تلویزیون که از سال ۶۸ فعالیت بازیگری خود را آغاز کرده است,پیرامون این نمایش گفت: سریال طنز رادیویی «ساده خط خطی» زندگی رئال است که اتفاقات طنز در آن اتفاق می‌افتد، توصیه می‌کنم که مخاطبان و شنوندگان پیگیر سریال باشند.

وی ادامه داد:در این نمایش نقش آقای سخاوتی را دارم که یکی از مافیای ورزش به خصوص فوتبال است البته در همه حوزه‌ها سرک می‌کشد و درآمدزایی می‌کند.

یزدانی عنوان کرد: میرطاهر مظلومی خودش طنز را خوب می‌شناسد و راهنمایی‌های خوبی را برای گروه دارد با توجه به اینکه مخاطب, ژانر طنز را دوست دارد شاهد استقبال مخاطب هستیم چرا که این سریال به مسائل روز می‌پردازد و مردم با آن‌ها سر و کار دارند.

این بازیگر پیرامون بازیگران جدید توضیح داد:امیدوارم با تغییرات جدیدی که صورت گرفته همه کنار هم باشیم و افراد جدید در مسیر درست و حرفه‌ای وارد رادیو شدند و نیاز به یک کمیته ارزیابی است که در مورد کار‌ها و بازیگری شکل بگیرد تا نیروی جوان و با استعداد ما مسیر خوبی را طی کنند و اتفاقات خوبی برای آن رخ دهد.

کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»

حمیدرضا هدایتی بازیگر سینما,تئائر پیرامون حضور خود در رادیو گفت:حدود ۴۰ ساله در رادیو نمایش حضور دارم و اتفاقات متفاوت را شاهد بودم خاطرات خوبی در این سال‌ها ثبت شده است. رادیو ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و بازیگر رادیو می‌تواند نقش‌های متنوع و متعددی را با بازی در نمایش‌های رادیویی تجربه کند. درواقع دنیای رادیو گسترده است ضمن این‌که فضای تمرین و اجرای بیشتری برای بازیگر فراهم می‌کند.

وی ادامه داد:نقش دایی سارا را بازی می‌کنم و کار خوبی است و نگاه اجتماعی طنزی که دارد مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. سریال «ساده خط خطی» طنز متفاوتی دارد و ما این طنز را در سینما، تئاتر، کمتر شاهد هستیم، چراکه طنز روان دارد البته کارگردان با بازیگران و متن ارتباطی خوبی برقرار کرده است و به راحتی نکات خوبی را به بازیگران منتقل می‌کند.

هدایتی عنوان کرد:امیدوارم وضعیت رادیو بهتر شود، افراد بزرگی را در رادیو داریم باید آن‌ها شناخته شوند اما مردم فقط صدای آن‌ها را می‌شناسند و باید سعی کنیم که آن‌ها برای مخاطب و شنونده شناخته شوند.

کمدین‌های رادیویی‌ گرد هم آمدند/ دردسرهای زوج‌های جوان در نمایش «ساده خط خطی»

نگین خواجه نصیر گوینده و بازیگر رادیو نمایش گفت: در این سریال نقش دکتر مژگان جمالی را ایفا می‌کنم که تخصص روانشناسی حیوانات و روحیه ملایمی دارد و ارتباط خوبی با بقیه افراد خواهد داشت.

وی ادامه داد:یکی از ویژگی های کار این است که موقعیت طنز دارد و طنزی که در زندگی ما جاری است و باعث لبخند همه ما می‌شود برای شنونده باورپذیر است; در کنار میرطاهر مظلومی و دیگر عزیزان کار می‌کنیم و امیدواریم تأثیرگذار باشد.

خواجه نصیر عنوان کرد: در دوران مدیریت آقای افتخاری جنبش و حرکت خوبی را در رادیو نمایش شاهد هستیم و ما را تشویق می‌کند که فعال و پرانرژی باشیم.همه اعضای یک خانواده هستیم و هرکسی ایده‌ای دارد مطرح می‌کند این جریان زنده‌ای است که دوباره رادیونمایش زنده شده است.

وی اظهار کرد: بازیگری رادیو, مادر بازیگری نمایشی است چرا که کسانی که از رادیو وارد عرصه بازیگری شوند خیلی موفق هستند. بازیگران رادیو با امکانات کمتری که دارند خلاقیت بیشتر پیدا می کنند و قوه تخیل بیشتر می‌شود. همین موضوع و لازمه هنر و هنرمند بودن داشتن قوه تخیل است. در سینما، تئاتر و تلویزیون نمونه‌های خوبی داریم که از رادیو رفته‌ و می‌درخشند و خوشحالیم که رادیو هنرمندان خوبی را در عرصه‌های دیگر معرفی می‌کند.

گفتگو از الهام قبادی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام