آخرین اخبار انتخاباتی/واکنش مجلس به موضوع بنزین/نهمین دادگاه 9متهم اقتصادی و...


آخرین اخبار انتخاباتی/واکنش مجلس به موضوع بنزین/نهمین دادگاه 9متهم اقتصادی و...

چالش بررسی صلاحیت‌ها در مرور تازه‌ترین اخبار انتخاباتی/ نهمین جلسه رسیدگی به پرونده 9 متهم اقتصادی/ برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا/ توضیحات وکیل مدافع فدراسیون جودو درباره انتشار چت‌های سعید مولایی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و پنجم آبان ماه 1398 است.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوای مجریه ، مقننه و قضاییه برگزار شد.

شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا که یک شورای فراقوه‌ای است، پس از چندین جلسه بررسی موضوع قیمت سوخت، تصمیم گرفت تا قیمت بنزین را افزایش دهد. تصمیمات این شورا به منزله تصمیمات نظام تلقی شده و رهبری هم تاکید کرده اند که از مصوبات این شورا حمایت خواهند کرد.

در همین رابطه نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین شد و گفت که سران سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید دلایل اتخاذ این تصمیم را اعلام کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور هم با اشاره به اینکه عده‌ای با پخش کلیپ‌های سنوات قبل، موجب ترویج فضای ناامنی می‌شوند، تاکید کرد که با شایعه پراکنان فضای مجازی مطابق قانون برخورد می شود.

آخرین اخبار انتخاباتی/واکنش مجلس به موضوع بنزین/نهمین دادگاه 9متهم اقتصادی و...

آیت‌الله موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی جریان‌های فکری در داخل کشور رسما این تفکر را داشتند که سیاست از دیانت جداست. مبلغان و مجریان داخلی این قرائت از سیاست معتقد بودند ما باید نمازمان را بخوانیم، روزه‌مان را بگیریم، حج‌مان را برویم و آداب دین را مراعات کنیم و نباید دخالتی در حکومت داشته باشیم، در حالی که دخالت در حکومت شرط اصلی و اولیه دینداری مسلمانان است. وی افزود: «اشکال کار این است که «آدم» کم ساختیم. باز سالهای ابتدای انقلاب و مجلس اول، مجلس خوبی بود. در آن مجلس انسانهای سالم و صالحی بودند اما بدون تعارف می‌گویم که الان این طور نیست. مردم آن زمان خودشان را خوب نشان دادند. متاسفانه نتوانستیم آدم‌سازی کنیم.»

آخرین اخبار انتخاباتی/واکنش مجلس به موضوع بنزین/نهمین دادگاه 9متهم اقتصادی و...

چالش بررسی صلاحیت‌ها در مرور تازه‌ترین اخبار انتخاباتی

رئیس‌جمهور به شورای نگهبان توصیه کرد که در تایید صلاحیت‌ها، جاهایی که شک و تردید وجود دارد یا تردیدها بسیار جزئی است، نباید افراد رد شوند. رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران هم هشدار داد که باید مراقب ورود نفوذی‌ها به مجلس بود.

همچنین معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: نفس و کلیات طرح سرا (ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ‌ی رأی ﺳﻨﺠﯽِ اصلاح‌طلبان) مورد تائید ما است. اجرای این طرح را گام ابتدایی برای تحقق "دموکراسی" و "شفافیت" در شورای عالی سیاست‌گذاری می­دانیم.

دبیرکل حزب رفاه ملت ایران هم گفت: ما برای نحوه حضور در انتخابات مشغول رایزنی با همفکرانمان هستیم و هنوز در این زمینه که تحت ائتلاف با سایرین وارد انتخابات شویم یا نه، به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

آخرین اخبار انتخاباتی/واکنش مجلس به موضوع بنزین/نهمین دادگاه 9متهم اقتصادی و...

نایب رییس فراکسیون امید مجلس:معطل نگه داشتن لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص برای جایگاه مجمع خوب نیست

بیمقدار: در صورت نپذیرفتن لوایح FATF و CFT بانک‌های ما دیگر اعتباری در دنیا ندارند

تابش: دولت بنا به رعایت مصالح ملی به FATF بپیوندد

آخرین اخبار انتخاباتی/واکنش مجلس به موضوع بنزین/نهمین دادگاه 9متهم اقتصادی و...

نهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی لحظاتی قبل برگزار شد. در این جلسه بخش‌هایی از کیفرخواست متهم علی دیواندری قرائت شد و وی دفاعیات خود را ارائه کرد. با رسیدن به هنگام اذان ظهر قاضی موحد ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت که جلسه بعدی روز سه شنبه ۲۸ آبان برگزار خواهد شد.

همچنین وکیل مدافع فدراسیون جودو ایران با اشاره به «پیام‌های ارسال شده از سوی سعید ملایی به یکی از مقامات فدراسیون جهانی جودو» گفت: این پیام‌ها به ضمیمه‌ تصمیم کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو حدود ۲ ماه پیش برای فدراسیون جودو ایران ارسال شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !