نام‌نویسی دوره تربیت مربی روخوانی قرآن کریم در سیستان و بلوچستان آغاز شد


نام‌نویسی دوره تربیت مربی روخوانی قرآن کریم در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نام‌نویسی دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در قالب طرح تربیت حافظان از امروز/شنبه/ به مدت یک ماه در این استان آغاز شد.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آشنایی مربیان با مبانی کلی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و فنون و مهارت‌های عمومی کلاس‌داری،تقویت توان کلاس‌داری شرکت کنندگان از طریق کارگاه عملی و آشنایی با مبانی تعلیم وتربیت اسلامی از جمله اهداف این طرح است.

وی تقید به شئونات اسلامی، داشتن سلامت جسمی و روحی، حداقل تحصیلات دیپلم یا اتمام پایه ۲حوزه، برخورداری سن از ۱۷تا ۴۰سال، تعهـد بـه آموزش صـــحت قرائت و روخوانی به ۱۵نفر از فراگیران مشـــروط به قبولی در آزمون پایانی، پرداخت بخشی از هزینه دوره، همراه نداشتن فرزند و پایبندی به مقررات دوره و تسلط بر روخوانی، روانخوانی قرآن کریم و تجوید را از جمله شرایط شرکت در این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان درباره فرآیند اجرایی دوره گفت: متقاضیان در ابتدا با ارسال فایل صوتی قرائت خود از سوره طلاق به شماره ۰۹۱۵۹۶۹۱۳۴۹ در پیام رسان ایتا، علاقه‌مندی و ثبت نام خود را اعلام می‌کنند و سپس فایل‌های دریافت شده به قم ارسال شده تا داوری شوند.

وی ادامه داد: پس از قبولی در این آزمون با مراجعه به اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان و پرداخت شهریه کتاب آموزش قرائت را به همراه برنامه کلاسی، زمان و مکان کلاس‌ها دریافت می‌کنند.
حجت الاسلام مومنی افزود: محتوای آموزشی بخش حضوری این دوره شامل روش تدریس روخوانی و روانخوانی، آشنایی با روش آموزش قواعد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آشنایی با تمام رسم و ضبط قرآن کریم، تدریس عملی درس‌های روخوانی و روانخوانی توسط استاد است.
وی خاطر نشان کرد: قبولی در آزمون روانخوانی، کسب نمره حداقل ۱۴ از ۲۰ است که توسط ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف صادر و ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.
تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!