انواع دستگاه تصفیه آب و راهنمای خرید آن


انواع دستگاه تصفیه آب و راهنمای خرید آن دستگاه تصفیه آب نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود می بخشند و بوهای آن را هم از بین می برند. آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های […] نوشته انواع دستگاه تصفیه آب و راهنمای خرید آن اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه. پدیدار شد.

انواع دستگاه تصفیه آب و راهنمای خرید آن

دستگاه تصفیه آب نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود می بخشند و بوهای آن را هم از بین می برند.

آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر باشد نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه آسیب های زیادی هم به بدن وارد می کند.

تصفیه کن های آب، مواد شیمیایی، باکتری ها، زنگ و دیگر آلاینده های موجود در آب را از بین می برند.

اگر قصد خرید تصفیه کن آب دارید، خواندن اطلاعات کوتاهی که در پی آمده ممکن است مفید باشد.

تصفیه کن ها، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود بخشیده و بوهای آن را هم از بین می برند.

انواع متفاوتی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد، و نصب یک دستـگاه تصفیه آب پروژه بزرگی محسوب نمی شود.

فیلترهایی که در شیر آب نصب می شوند یکی از فیلترهای ساده ای هستند که نصب راحتی هم دارند.

این دستگاه نیاز به هیچ لوله کشی و اتصالات مستقیم به شیر آب سینک شما ندارد. فیلترهایی که زیر سینک نصب میشوند، فقط آب شیری را که به زیر آن نصب شده اند تصفیه می کنند.

این دستگاه ها ماندگاری و دوام بیشتری در مقایسه با نوعی که به سر شیر نصب می شوند دارند.

علاوه بر این، دستگاه های تصفیه آب تمام خانگی بسیار رایج و مورد علاقه افراد هستند.

این دستگاه ها به لوله اصلی خانه متصل می شوند آب تمام خانه را تصفیه میکنند.

این نوع از دستگاه ها پر هزینه هستند و برای نصب آنها هم کار زیادی لازم است، ولی این نوع از دستگاه ها می توانند به صرفه باشند و در طولانی مدت باعث بهبود سلامت شما شوند.

انواع دستگاه تصفیه آب و راهنمای خرید آن

راهنمایی جهت خرید “دستگاه تصفیه آب” مناسب

برای خرید یک دستـگاه تصفیه آب مناسب ابتدا لازم است که نیاز خود را مشخص کنید، در مورد اینکه، آب تصفیه شده با چه درجه کیفیتی نیاز دارید.

به این ترتیب راحت تر می توانید دستـگاه تصفیه آب مناسب نیاز خود را انتخاب کنید. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول: دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن

دسته دوم: دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آبی که برقی نیستند و در آنها از پمپ و مخزن استفاده نشده ممکن است از ۱ تا ۱۰ مرحله فیلتر (بدون محدودیت تعداد فیلتر) در آنها استفاده شده باشد.

آب خروجی این دستگاه ها دارای کیفیت مناسبی می باشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این سیستم ها سختی گیر نیستند و در واقع برای کسانی که پایین آمدن سختی آب برای آنها اهمیت دارد مناسب نیستند.

مشکلاتی مثل رسوب شیر آلات و یا کتری و سماور و یا حذف نیترات و این نظیر آلودگی ها با این دستگاه ها بر طرف نمی شود.

دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس که از بهترین روش های تصفیه آب در آن استفاده شده و از بالاترین درجه کیفت از نظر بهداشت و سلامت آب بهره می برند.

این دستگاه ها به واسطه فیلتر ممبران که در مرحله چهارم شان بکار رفته می توانند سختی آب را به طور کامل از بین ببرند و نیترات، نیتریت، آرسنیک و خیلی از موادی که برای سلامت ما زیان بار هستند و حتی با جوشاندن آب هم قابل جداسازی نیستند را حذف کنند.

شاید انتخاب و خرید بهترین مارک دستـگاه تصفیه آب خانگی در ایران، از میان انواع دستـگاه تصفیه آب تایوانی، ایرانی و… کاری مشکل باشد و شما عزیزان را کمی سردرگم کند، با این حال امروز قصد داریم تا شما را از خصوصیات بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی و انواع تصفیه آب آگاه نماییم تا بهترین انتخاب را برای خرید دستـگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید.

طبق تحقیقات سازمان بهداشت آمریکا FDA و سازمان بهداشت بین المللی NSF، کسانی که در طول عمر خود از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند، سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند و همچنین طول عمر این افراد نیز افزایش میابد، پس نوشیدن آب تصفیه شده برای هر فرد فواید بسیار زیادی دارد، چون همه ما روزانه میزان قابل توجهی آب را به گونه های مختلف همچون : قهوه، آب آشامیدنی، چای، غذا و… مصرف میکنیم پس این مایع حیاتی تاثیر بسزایی بر سلامت بدن انسان دارد.

انواع دستـگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران، از مدل ها، مارک ها و روش های تصفیه گوناگونی بهره مند هستند، همانند دستـگاه تصفیه آب سرشیری، دستـگاه تصفیه آب یو اف uf، دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی، دستـگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان و… که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نه فقط در ایران بلکه در دنیا، دستـگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس زیر سینکی می باشد.

عملکرد کلی این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا، املاح درشت فیزیکی که با چشم دیده می شوند مانند رسوبات کتری از آب حذف می شود، سپس کلر و دیگر املاح مضر آب که چشم انسان توانایی دیدن آنها را ندارد تصفیه می کند، به خواص آب شیرین کن خانگی می پردازد و بو و طعم آب را بهبود می بخشد.

برخی از این دستگاه ها در مرحله آخر خاصیت یونیزه قلیایی کردن آب آشامیدنی را نیز دارند که در سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارند.

دستـگاه تصفیه آب زیر سینکی یا دستـگاه تصفیه آب رومیزی؟

اولین نکته‌ای که خریدار دستـگاه تصفیه آب با آن روبرو می‌شود، انتخاب میان دو مدل دستـگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و دستـگاه تصفیه آب رومیزی است.

دستـگاه تصفیه آب زیر سینکی در درون کابینت آشپزخانه نصب می شود و خروجی آب تصفیه شده توسط شیر برداشتی که در کنار شیر آب آشپزخانه نصب می شود، از دستگاه خارج می‌شود؛ اما دستـگاه تصفیه آب رومیزی بر روی کابینت قرار می‌گیرد و از لحاظ ظاهری معمولاً به‌گونه‌ای طراحی شده تا هماهنگی کاملی با سایر لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … داشته باشد.

توجه داشته باشید که این دو مدل هیچ برتری خاصی در فرآیند تصفیه آب نسبت به یکدیگر نداشته و هر دو مدل دستگاه از فرآیندی یکسان برای تصفیه آب بهره می‌برند و قدرت تصفیه یکسانی دارند.

تفاوت عمده این دستگاه ها با یکدیگر در این است که عموماً سیستم های رومیزی به دلیل طراحی ظاهری قیمت بالاتری داشته و فیلترها و قطعات استفاده شده در آنها نیز معمولاً به‌صورت اختصاصی برای همان مدل دستـگاه تصفیه آب طراحی شده اند؛ بنابراین مصرف کننده در هنگام تعویض فیلتر آب و یا بروز مشکل در قطعات دستگاه ممکن است با مشکلاتی برای تهیه فیلترها و قطعات جایگزین روبرو شود و همچنین هزینه بیشتری را برای تأمین آنها بپردازد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که در صورت اهمیت بسیار بیشتر سلامت آب نسبت به شکل ظاهری دستگاه، از دستـگاه تصفیه آب زیر سینکی استفاده کنید.

تعداد فیلترها

فرایند تصفیه آب در دستگاهای RO، در ۵ مرحله انجام می گیرید. بعضی از کمپانی ها برای خاصیت بخشیدن به آب و یا عمر طولانی تر فیلترها از فیلترهای بیشتری استفاده می کنند.

اما گاهی اوقات بعضی از افراد و یا کمپانی ها با اضافه کردن فیلترهایی بی خاصیت و یا استفده چندین باره از فیلترها قصد بزرگنمایی دستگاه و گران فروختن آن را دارند.

ما پیشنهاد می کنیم از دستگاه ۶ مرحله استفاده نمایید. فیلتر مرحله ششم میتواند فیلتر مواد معدنی با کیفیت خوب یا فیلتر قلیایی باشد.

دستگاهای تصفیه آب اورجینال را ببینید، همگی دارای ۵ یا ۶ فیلتر هستند. دستگاه های با فیلتر بیشتر را کاملا بررسی کنید.

ممکن است ابزاری برای فریب باشد!

برند دستگاه

دستگاه های تصفیه آب در بازار با برند های زیادی موجود هستند. روی بسیاری از آنها نوشته شده MADE IN TAIWAN.

اما واقعا اینگونه نیست و بسیاری از دستگاه ها مارک های تقلبی هستند که در ایران و یا چین ساخته شده اند.

اما چگونه متوجه بشویم؟ ابتدا به کلیه قطعات دستگاه نگاه کنید.

کلیه قطعات باید دارای ۱ برند باشند و اگر اینگونه نبود به اصل بودن دستگاه شک کنید ( پمپ، بدنه ، ترانس و … ). در اینترنت آن برند را به صورت انگلیسی جستجو کنید.

به دنبال ارزان قیمت ها نباشید

دستگاهای تصفیه آب به طور مستقیم با سلامت شما ارتباط دارند.

به دنبال کیفیت خوب باشید نه ارزان قیمت ها. ارزان قیمت شدن تنها با استفاده از مواد نامرغوب و فیلترهای بی کیفیت میسر می شود.

بنابراین توصیه می شود ابتدا یک دستگاه با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید و بعد به دنبال مناسب ترین قیمت آن در بازار باشید.

فیلتر مناسب برای دستگاه های تصفیه آب باید با منشا گیاهی باشند. آیا اینگونه است؟

دستگاه های تصفیه آب به طور مستقیم با سلامت شما ارتباط دارند. به دنبال کیفیت خوب باشید نه ارزان قیمت ها.

ارزان قیمت شدن تنها با استفاده از مواد نامرغوب و فیلترهای بی کیفیت میسر می شود.

بنابراین توصیه می شود ابتدا یک دستگاه با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید و بعد به دنبال مناسب ترین قیمت آن در بازار باشید.

بعضی از دستگاه ها از فیلترهای انحصاری و خاصی استفاده می کنند که در بازار به سختی پیدا می شود و معمولا گران قیمت هستند.

دستگاهی را انتخاب کنید که فیلترهایش در بازار به راحتی یافت شود و هزینه فیلترهایش نیز مناسب باشد.

انواع دستگاه تصفیه آب و راهنمای خرید آن

نوع اتصالات

در دستگاه های تصفیه آب از ۲ نوع اتصالات استفاه می شود.

دستگاه های مجهز به اتصالات فیتینگ مرغوب تر و این نوع اتصالات کارایی بالاتر و دوام بهتری دارند. بنابراین سعی کنید دستگاه های با اتصالات فیتینگی بخرید.

البته دقت کنید که اتصالات تایوانی باشند و اتصالات چینی و بی کیفیت نباشند.

زیرا سالیان بعد بسیار شما را اذیت خواهد کرد. اتصالات تایوانی روی آنها برند ORGANIC و …. حک شده است.

شیر برقی یا چهاراهی

در دستگاه برای قطع جریان آب در زمان خاموش شدن از شیر برقی و یا چهار راهی استفاده میشود که شکل آنها را در زیر می بینید.

چهاراهی معمولا دوام پایین، دور ریز آب زیاد، ایرادات و اشکالات زیاد و دقت پایین دارد و حتما سعی کنید دستگاه با شیر برقی را انتخاب کنید.

جنس پلاستیک

به قطعات پلاستیکی دست بکشید. آنها را با دقت ببینید. حتما مطمین شوید که پلاستیک مرغوب و با کیفیت است.

هوزینگ ها

به درون هوزینگ ها نگاهی بیندازید. سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید هوزینگ آنها از ضخامت بالایی برخوردار باشد و همچنین هوزینگ های روپیچ، در دراز مدت آببندی قوی تری ارایه می کنند.

مخزن دستگاه

مخزن های متععدی در بازار موجود هستند. سعی کنید از مخازن با کیفیت فلزی و یا مخازن ۳ لایه با لایه داخلی استیل استفاده کنید نه مخازن پلاستیکی. مخزن یکی از موارد بسیار بسیار مهم، در هنگام خرید است.

سوئیچ فشار پایین

وظیفه این این قطعه خاموش کردن پمپ در صورت قطعی آب است. در واقع این قطعه، محافظ پمپ است.

برخی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت تمام شده،‌این قطعه را از دستگاه حذف می کنند.

پیشنهاد می شود در هنگام خرید دستـگاه تصفیه آب به وجود این قطعه در دستگاه توجه کنید.

گارانتی،‌ خدمات پس از فروش و در دسترس بودن نمایندگی های مربوطه

دستگاه های تصفیه آب اغلب توسط خود فروشندگان گارانتی می شوند. قبل از خرید از وضعیت گارانتی آن مطمئن شوید.

گارانتی و خدمات پس از فروش، نباید تنها در حد یک شعار و یک برگه ضمانت نامه باشد.

در درجه اول شرکتی که خدمات پس از فروش را ارایه می دهد علاوه بر مهارت فنی و تخصصی، می بایست مجهز به کلیه قطعات و اجزای دستگاه باشد.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، موجود بودن کلیه قطعات و لوازم یدکی تصفیه آب است.

این نشان می دهد که شرکت مزبور، توانایی سرویس دهی و رفع عیب دستگاه را در اسرع وقت دارد.

علاوه براین، مراکز خدمات پس از فروش دستگاهی که قصد خرید آن رادارید نیز باید در نزدیکی محل زندگی شما وجود داشته باشند تا در صورت بروز مشکل، در اسرع وقت نسبت به حضور در محل و رفع اشکال، اقدام کنند.

بنابراین در هنگام خرید، به در دسترس بودن نمایندگی خدمات پس از فروش و پشتیبانی تصفیه آب مورد نظرتان توجه ویژه داشته باشید.

پایه دستگاه

بسیار توصیه می کنیم دستگاه پایه دار خرریداری نمایید. استفاده از آن راحت تر، طول عمر هوزینگ ها بیشتر، تعویض فیلتر و سرویس دستگاه راحت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق