فرماندار شهرکرد رئیس برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور شد


فرماندار شهرکرد رئیس برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرستان شهرکرد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب و معرفی شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شهرکرد با کسب رتبه‌های برتر در حوزه انجمن کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه برتر ملی و ۲ مسئول کتابخانه نمونه کشوری در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب به میزبانی یزد توانست رتبه نخست کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی را به خود اختصاص دهد.

در این آیین عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد به عنوان رئیس برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اقدامات فرهنگی مؤثر در جذب عضو، انجام اقدامات نوآورانه و خلاقانه در راستای افزایش سرانه مطالعه و توجه به مناطق روستایی و کمتربرخوردار در حوزه کتاب و کتابخوانی از مهمترین شاخص‌های انتخاب شهرستان شهرکرد بعنوان انجمن برتر به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۲۵ کتابخانه در شهرستان شهرکرد شامل ۱۶ کتابخانه نهادی و ۹ کتابخانه مشارکتی فعالیت دارد.

همچنین ۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد عضو هستند که این اعضاء به طور میانگین ماهانه ۲۵ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب برای مطالعه به امانت می‌گیرند.

۲۴ آبان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام "روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار" و ۲۳ تا ۳۰ آبان بعنوان "هفته کتاب و کتابخوانی" نامگذاری شده است.

شعار هفته کتاب امسال "حال خوش خواندن" تعیین شده است.

شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری است و شهرستان شهرکرد نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران