باید کشاورزی استان را به سمت کشاورزی صنعتی سوق دهیم


باید کشاورزی استان را به سمت کشاورزی صنعتی سوق دهیم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان یک استان کشاورزی است، تصریح کرد: باید کشاورزی استان را به سمت کشاورزی صنعتی سوق دهیم و همچنین با توجه به کمبود آب در استان باید صنعت استان نیز را تقویت کنیم.

"محمدعلی دهقان" در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با رشد سرمایه‌گذاری استان کرمان در ۴ ماهه اول امسال گفت: براساس گزارش مرکز آمار کشور، استان کرمان و ۶ استان دیگر کشور در ۴ ماهه اول امسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، داشته است.

وی ادامه داد: براساس این آمار رشد سرمایه‌گذاری کشاورزی استان مخصوصا جنوب استان کرمان خوب، رشد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری متناسب و رشد سرمایه‌گذاری صنعتی خوب ارزیابی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان یک استان کشاورزی است، تصریح کرد: باید کشاورزی استان را به سمت کشاورزی صنعتی سوق دهیم و همچنین با توجه به کمبود آب در استان باید صنعت استان را تقویت کنیم.

وی برلزوم توسعه صنایع تبدیلی در استان تاکید کرد و افزود: رشد سرمایه‌گذاری در جنوب استان کرمان در بخش صنایع تبدیلی خوب بوده است و کشاورزی در این مناطق به سمت مدرن شدن گام برداشته‌اند و کم کم گلخانه‌های مدرن جایگزین گلخانه‌های سنتی می‌شوند ضمن آنکه در شمال استان کرمان نیز رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی بیشتر شاهد بوده ایم.

دهقان از همه تلاش استان برای جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارچی خبر داد و در ادامه با بیان این مطلب که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کرده‌ایم، عنوان کرد: با توجه به تحریم‌ها در این سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خارجی در استان کمتر بوده و سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر در بخش خودروسازی و انرژی خورشیدی داشته‌ایم و مابقی سرمایه‌گذاری‌های استان بومی و داخلی بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته