جای خالی آثار امید سلامی ، کاریکاتوریست یاسوجی روی بیلبوردها


جای خالی آثار امید سلامی ، کاریکاتوریست یاسوجی روی بیلبوردها

هنرمند کاریکاتوریست یاسوجی گفت: برای همه معضلات و آسیب‌های اجتماعی اثری خلق کرده‌ام اما چه کنم که بیلبوردهای شهر در اختیارم نیست. به گزارش شیرین... ادامه مطلب... نوشته جای خالی آثار امید سلامی ، کاریکاتوریست یاسوجی روی بیلبوردها اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

هنرمند کاریکاتوریست یاسوجی گفت: برای همه معضلات و آسیب‌های اجتماعی اثری خلق کرده‌ام اما چه کنم که بیلبوردهای شهر در اختیارم نیست.

به گزارش شیرین طنز ، امید سلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های هنری خود در رشته کاریکاتور اظهار کرد: کار هنری را از بچگی آغاز کردم و تاکنون آثار زیادی در این رشته هنری خلق کرده و در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده‌ام.

امید سلامی در پاسخ به این سوال که هم اکنون در رشته کاریکاتور در استان چند هنرمند فعال داریم از احسان گنجی و علی راست‌رو نام برد و گفت: آقای راست‌رو جوان ۲۲ ساله‌ای است که کار اخیر او در جشنواره ضد جنگ صربستان دیپلم افتخار کسب کرد و از کسانی است که به نظر من در رشته خود در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آقای احسان گنجی هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد و برای همه در کشور فردی شناخته شده است.

محدودیت‌های کار هنری

این هنرمند رشته کاریکاتور در استان کهگیلویه و بویراحمد به محدودیت‌هایی که در کار هنری خود دارد اشاره کرد و گفت: هنوز هم کار را به وسیله قلم گوشی انجام می‌دهم و در حال حاضر تنها در حال جمع‌آوری ایده‌های خود هستم و هر زمان که بسترها آماده شد شروع به کار خواهم کرد.

وی به موفقیت‌های خود و حضوری که در محافل هنری و جشنواره‌ها داشته اشاره کرد و گفت: برگزیده اول جشنواره سراسری ققنوس هستم و رتبه سوم جشنواره ملی ترافیکاتور را با موضوع ترافیک به خود اختصاص دادم و همچنین در جشنواره داخلی خط ۵۷ اول شدم و در جشنواره بلژیک یورو کارتوناله که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کاریکاتور دنیاست اثر من در کتاب این جشنواره چاپ شد.

امید سلامی زبان کاریکاتور را بسیار اثرگذار دانست و گفت: به دنبال این بودم که با موضوع آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به این دست مشکلات آثار خود را با حمایت برخی نهادها و دستگاه‌ها روی بیلبوردهای شهر ببرم اما همکاری لازم را نکردند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا به غیر از آقایان راست‌رو و گنجی و شما در کاریکاتور هنرمند دیگری در استان نداریم اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل این است که آدم‌های بی‌رغبت بیشتر وارد هنرستان‌های هنر می‌شوند و هر جا دانش‌آموزی نمره نیاورد سر از هنرستان‌های هنر در کشور و استان در می‌آورد در حالی که باید پذیرفته شدگان در این رشته‌ها ذوق و سلیقه هنری داشته باشند لذا باید این هنرستان‌ها مدیریت شوند و افراد علاقه‌مند را بپذیرند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی