افزایش حمایت لاتین تبارهای آمریکا از استیضاح و عزل ترامپ


افزایش حمایت لاتین تبارهای آمریکا از استیضاح و عزل ترامپ

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر لاتین تبارها از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و خلع او از قدرت در برخی از ایالت های آمریکاحمایت می‌کنند.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری ان بی سی نیوز، نتایج روز جمعه شبکه خبری «تلموندو/Telemundo» نشان می دهد، اقتصاد، مشاغل و مراقبت های بهداشتی مهم ترین عوامل موثر در تصمیم گیری رای دهندگان لاتین تبار ثبت نام شده در ایالت های تگزاس، کالیفرنیا، کلارک کانتی در ایالت نوادا است.

اما استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت موضوع اصلی در تصمیم گیری های آنها را تشکیل می دهد. اکثر جمعیت این ایالت ها از این دو موضوع حمایت می کنند. در کالیفرنیا، ۵۹ درصد، کلارک کانتی ۵۸ درصد و درتگزاس ۵۲ درصد از استیضاح و خلع ترامپ از قدرت حمایت کردند.

در هر سه این مناطق دو سوم رای دهندگان عملکرد ترامپ را قبول نداشتند.

نتایج تلموندو همچنین نشان داد ۲۹ درصد رای دهندگان لاتین تبار در ایالت کالیفرنیای آمریکا گفتند اقتصاد و مشاغل بیشترین تاثیر را در تصمیم گیری انهاخواهد داشت. ۳۵ درصد از رای دهندگان لاتین تبار در کلارک کانتی از این دیدگاه حمایت کردند. در تگزاس، ۲۴ درصد لاتین تبارها مسائل مربوط به مراقبت های بهداشتی را مهم ترین عامل در تصمیم گیری خود عنوان کردند. اکثریت افراد در این مناطق گفتند اوضاع اقتصادی از زمان روی کار آمدن ترامپ تغییری نکرده است.

در کلارک کانتی ۱۵ درصد از رای دهندگان گفتند استیضاح وخلع ترامپ از قدرت بیشترین تاثیر را در آرای آنها خواهد داشت و این دو موضوع را عامل تاثیر گذار بعد از اقتصاد و مسائل شغلی و مهاجرتی عنوان کردند.

در تگزاس، استیضاح و خلع ترامپ از قدرت با حمایت کمتری مواجه شد. اقتصاد، اشتغال، حق حمل سلاح و کنترل سلاح هر کدام مورد حمایت ۱۳ درصد رای دهندگان این ایالت بود. ۱۲ درصد از استیضاح و خلع ترامپ از قدرت و به همین میزان از تغییرات آب وهوایی و محیط زیست حمایت کردند.

نظرسنجی مشترک ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در اکتبر گذشته نشان داد که تقریبا اکثر آمریکایی از استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت حمایت می کنند.

بر اساس گزارش موسسه «ریل کلیر پلتیکس»، «متوسط ارقام اعلام شده از سوی نظرسنجی ها درباره استیضاح ترامپ تاکنون نشان می دهد که ۴۸.۵ درصد مردم آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت می کنند و فقط ۴۵.۵ درصد مخالف آن هستند.»

در نظرسنجی های قبلی از لاتین تبارها، فقدان امنیت اجتماعی بعد از بازنشستگی، ترس و ناتوانی در استطاعت مالی و ناتوانی در تامین هزینه های بهداشتی و نیازهای سلامتی از جمله موارد نگران کننده در بین این قشر از جامعه آمریکا بوده است.

در نظرسنجی تلموندو، «جو بایدن» نامزددموکرات گزینه برتر بیشتر رای دهندگان در هر یک از مناطق یاد شده وده است به طوری که ۲۱ درصد از لاتین تبارها در کالیفرنیا، ۲۳ درصد در کلارک کانتی و ۳۳ درصد در تگزاس از بایدن حمایت کردند. سناتور «برنی سندرز» در رتبه دوم بعد از بایدن قرار داشت.

این نظرسنجی با ضریب خطای مثبت و منفی ۴ درصد در کالیفرنیا و کلارک کانیت و ضریب خطای ۵ درصد در تگزاس انجام شد. نظرسنجی کالیفرنیا در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ آبان (۴ تا ۷ کالیفرنیا) و در نوادا و تگزاس ۱۴ تا ۱۷ آبان (۵ تا ۸ نوامبر) انجام شد. در هر منطقه از ۶۲۵ نفر از رای دهندگان لاتین تبار از طریق تلفنی مصاحبه شده است.افراد شرکت کننده در این نظرسنجی همگی گفته اند که احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شرکت می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان ۹۹ مصادف با سوم نوامبر ۲۰۲۰ در آمریکا برگزاری می شود و تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره فشار دولت ترامپ بر اوکراین برای انجام تحقیقات درباره بایدن و پسرش چالش جدیدی را برای رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا ایجاد کرده است.

برای ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا پنجاه و نهمین انتخابات چهار سال یک بار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه معاون او برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق