جاسوسی فیسبوک با آیفون


جاسوسی فیسبوک با آیفون

فیس بوک از طریق فعال کردن گوشی های آیفون ؛ از کاربران جاسوسی می کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، بنابر ویدئویی که یکی از کاربران فیسبوک در توئیتر منتشر کرده است بنظر می‌رسد که فیسبوک از طریق دوربین گوشی‌های آیفون اقدام به جاسوسی از کاربران می‌کند. البته هنوز مشخص نشده است که این آسیب پذیری مربوط به فسبوک است یا به IOS مربوط می‌شود.

جاسوسی فیسبوک با آیفون

گزارش ها به نقل از The Next Web حاکیست، یک کاربر به نام جاشوا مدو ویدئویی را در اکانت توئیتر خود منتشر کرد که نشان می‌داد فیسبوک از دوربین فعال شده آیفون استفاده می‌کند. این اتفاق زمانی می‌‌افتد که کاربر در حال مشاهده عکس باشد. این کاربر همچنین بیان کرده که این مشکل را در 5 گوشی آیفون دیگر که همگی از iOS 13.2.2 استفاده می‌کرده اند نیز مشاهده کرده است. اما این مشکل در iOS 12 دیده نشده است. بعد از انتشار این ویدئو بسیاری از کاربرنی که از نسخه iOS 13.2.2 استفاده می‌کردند توانستند این باگ را ببینند اما دیگر کاربران آخرین نسخه IOS و کاربران اندروید چنین مشکلی را گزارش نکردند.

احتمالا با یک باگ دیگر در سیتم عامل IOS مواجه هستیم و دیگر کاربران به دیدن این باگ‌ها در سیستم عامل عادت کرده‌اند. از طرفی امکان دارد فیسبوک قصد جاسوسی از کاربران را داشته است. فیسبوک در رابطه با اطلاعات خصوصی کاربران سابقه خوبی ندارد و بارها از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است. احتمالا فیسبوک پس از این موضوع اعلام خواهد کرد که این مشکل یک باگ بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

کاربران تا زمان رفع این باگ توسط فیسبوک و یا اپل میتوانند ارتباط دوربین و برنامه را قطع کنند و یا همچون مارک زاکربرگ روی دوربین را با چیزی بپوشانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی