طرح هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین چهارمحال و بختیاری اجرایی شد


طرح هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح هویت‌گذاری نژاد و جمعیت دام سبک و سنگین این استان همزمان با سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان جهادکشاورزی، سام مردانی اظهار داشت: در این طرح ملی تمامی جمعیت دام‌های سبک و سنگین با دریافت پلاک کد ۱۵ رقمی در یک سامانه جامع، هویت‌دار می‌شوند.
به گفته وی، دست‌یابی به آمار واقعی دام، ارتقای کمی وکیفی تولیدات و کاهش ضایعات، کنترل بازار و عرضه و تقاضای تولیدات دامی، جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام از عمده اهداف اجرای این طرح ملی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، امکان برنامه‌ریزی اصلاح نژادی و تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و برنامه‌ریزی برای تولید علوفه مورد نیاز دام را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.
مردانی، از دامداران صنعتی و سنتی استان خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و پیمانکاران طرف قرارداد در شهرستان‌ها برای هویت‌دار کردن دام خود اقدام کنند.

وی ، تعداد واحدهای دامداری صنعتی دام سنگین استان را افزون بر ۵۱۷ واحد ذکر کرد و افزود: بیش از ۷۲ هزار راس دام سنگین بومی و دورگه در این واحدها نگهداری و پرورش می یابد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن حدود ۲ میلیون و۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین عشایری، سنتی روستایی و صنعتی یکی از قطب‌های مهم دامپروری کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟