نظر دیوان محاسبات در مورد عدم‌افزایش 400هزارتومانی حقوق معلمان جدید چیست؟


نظر  دیوان محاسبات  در مورد عدم‌افزایش 400هزارتومانی حقوق معلمان جدید چیست؟

معلمان ماده 98 که از مهر 98 استخدام شده‌اند به عدم‌اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای آنها یعنی افزایش 400هزارتومانی حقوق معترضند، در همین رابطه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از نامه به دیوان محاسبات برای بررسی این مشکل خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ جمعی از معلمان پیمانی "ماده 28" که از مهر 98 به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده‌اند در پیام‌های مختلفی با عنوان "افزایش عادلانه حقوق معلمان ماده 28 ورودی 98" خواستار بررسی چرایی عدم اجرای قانون افزایش حقوق مصوب مجلس شورای اسلامی و قانون بودجه کشور توسط وزارت آموزش و پرورش در صدور احکام جدیدشان شدند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی؛ رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که چرا معلمان ورودی سال 98 مشمول مصوبه مجلس مبنی بر افزایش 400هزارتومانی حقوق نشدند، اظهار‌ کرد: بنده نمی‌توانم نظر شخصی بدهم که آیا افزایش 400هزارتومانی باید شامل حال این گروه از معلمان بشود یا خیر به همین دلیل نامه‌ای را خطاب به وزارت آموزش‌وپرورش نوشتم که رونوشت آن نیز به دیوان محاسبات ارسال شد.

وی افزود: آموزش‌وپرورش معتقد است چون این معلمان اول مهر 98 استخدام شدند، مشمول افزایش سنواتی حقوق که ابتدای سال برای کارمندان اعمال شد، نیستند و حقوق آنها نیز براساس قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: به همین دلیل از دیوان محاسبات خواستم تا آنها نیز نظر بدهند که آیا افزایش 400هزارتومانی حقوق شامل حال این افراد می‌شود یا خیر و اگر آنها هم نظر منفی داشتند، موضوع را برای بررسی بیشتر به هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس ارسال می‌کنیم.

نظر "دیوان محاسبات" در مورد عدم‌افزایش 400هزارتومانی حقوق معلمان جدید چیست؟
فیش حقوقی یکی از معلمان ماده 28 ورودی 98

در همین رابطه، علی اللهیار ترکمن؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش این‌گونه توضیح داد: همه معلمان جدید الاستخدام آموزش و پرورش باید با قوانین و مقررات بیشتر آشنا شوند و حقوق قانونی خود را بشناسند در این صورت تصور نمی‌کنند وزارتخانه‌ای که مسئولیت آنها را به‌عهده دارد کار خلاف قانون انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر مصوبه مجلس را بررسی کنید به 400 هزار تومان افزایش سنواتی اشاره دارد و این افزایش حقوق نیست، بر اساس سنوات، افزایشی در نظر گرفته‌اند که 400 هزار تومان همان افزایش سنواتی است و معلمان ماده 28 که مهر 98 استخدام شده‌اند چه سابقه و سنواتی دارند که ما 400 هزار تومان را برای آنها اعمال کنیم؟

انتهای پیام/+

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید