انواع خرجکار مانتو


انواع خرجکار مانتو

قطعا تاکنون افکت ها و تزئینات روی لباس ها و تن پوش های مختلف را دیده اید. به این افکت نوشته انواع خرجکار مانتو اولین بار در روچی. پدیدار شد.

امتیاز خود را ثبت کنید

قطعا تاکنون افکت ها و تزئینات روی لباس ها و تن پوش های مختلف را دیده اید. به این افکت ها وتزئینات به اصطلاح خرجکار لباس گفته می شود. بنابراین، انواع خرجکار مانتو شامل موارد زیادی می شود که در تولید انواع پوشاک به ویژه مانتوها و کت های زنانه بسیار اهمیت دارد.

در این مقاله ما، انواع خرج کارهایی که می توانند برای مانتو استفاده شوند را تشریح کرده ایم. خرجکارهای مانتو موارد زیادی را شامل می شوند، مانند:

دکمه ها آویزها زیپ نوارهای مختلف تزئینی سنگ های تزئینی و مروارید اپلیکه ها و تور های کارشده پارچه های طرح دار که در کنار پارچه های ساده برای دوخت یک مانتو استفاده می شوند. طرح های تکی و برجسته (پیکسل ها) طرح های تکی گلدوزی شده نقاشی های روی مانتو تگ ها و…

حتی مارک های پشت یقه نیز جزو خرجکار لباس یا مانتو به شمار می روند. اگر می خواهید با انواع خرجکار های مانتویی به صورت دقیق تر آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

انواع خرجکار مانتو: دکمه ها

امروزه دکمه ها در رنگ ها و جنس های متنوع برای کاربردهای گوناگون تهیه و تولید می شوند. در نتیجه، دکمه ها بر اساس جنس و همچنین کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. انواع دسته بندی دکمه ها بر اساس جنس عبارتند از:

دکمه های صدفی:

گرچه دکمه های صدفی در قدیم از صدف خالص تهیه می شدند و برق زیبا و خاصی داشتند اما امروزه این دکمه ها مانند تمامی دکمه ها از مواد مصنوعی نفتی تولید می شوند. این دکمه ها همانطور که گفته شد معمولا ظاهر براقی دارند و زیبایی و جلوه خاصی به پارچه می بخشند.

دکمه های چوبی:

دکمه های چوبی نیز با استفاده از مواد نفتی تهیه و تولید می شوند و مانند تمامی دکمه ها، می توانند روی آنها رنگ های مختلف را رنگ آمیزی کنند. دکمه هایی که تماما از چوب درست شده اند، قیمتشان بالاتر از سایر دکمه هاست. معمولا دکمه هایی که از چوب خالص مانند چوب درخت نارگیل تهیه شده اند، از ترکیه وارد می شوند و نسبت به دکمه های چوبی چینی تفاوت بالایی در دوام و استحکام دارند و به سادگی تخریب نمی شوند.

انواع خرجکار مانتو

دکمه های مسی:

در بازار به این دکمه ها، دکمه های زرد قلم نیز گفته می شود. این دکمه ها در انواع متعدد طرح و سایز در بازار موجود هستند. معمولا کاربرد این دکمه ها در مانتوهای جین است و مانند سایر دکمه ها از مواد نفتی تولید می شوند. فقط باید بدانید رنگ تمامی آنها به رنگ مس است.

دکمه های دودی:

به این دکمه ها، سیاه قلم نیز گفته می شود و دقیقا مشابه دکمه های مسی هستند. تنها تفاوتشان با دکمه های مسی در این است که این دکمه ها روی آتش قرار گرفته و بعد از مدتی دودی می شوند. دکمه های دودی نیز معمولا در مانتوهایی با جنس پارچه جین استفاده می شوند و در طرح ها و سایز های مختلف تولید می شوند.

دکمه های یووی:

این دکمه ها غالبا در رنگ های طلایی و نقره ای تولید می شوند اما در رنگ های متنوع قابل رنگ آمیزی هستند. با کیفیت بودن یک دکمه یووی آنجا مشخص می شود که این دکمه پس از رنگ شدن هیچ آسیبی نبیند و حتی عموما به شکل یکدست رنگ می شود. دکمه های یووی نیز در طرح ها و سایز های مختلف در بازار موجودند و برای تمامی انواع مانتوها قابل استفاده هستند.

دکمه های پلی استر:

این دکمه ها غالبا همان دکمه های صدفی هستند با این تفاوت که روی دکمه های پلی استر یک لایه نازک ایجاد می شود که همان لایه پلی استر است. این دکمه ها براق هستند و به پارچه ها جلوه خاصی می دهند. دکمه های پلی استر نیز در تمامی طرح ها و سایز ها موجود می باشند و می توانند برای انواع مانتوها مورد استفاده قرار بگیرند.

دکمه های فلزی:

این دکمه ها غالبا در رنگ های نقره ای، طلایی و دودی تهیه و ساخته می شوند و معمولا سایزهای متنوعی دارند. این دکمه ها قابل رنگ شدن نیستند.

انواع خرجکار مانتو

دکمه های لیزر خورده:

روی این دکمه ها انواع طرح با استفاده از لیرز هک شده است و معمولا برندهایی که نامشان مطرح است، در تولید مانتوهای خود از این دکمه ها استفاده می کنند.

کاربرد تمامی این دکمه ها متفاوت است و هر کدام برای موارد مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال دکمه های صدفی گرچه می توانند در مانتوها استفاده شوند، اما بیشتر مناسب پیراهن های مردانه هستند.

سایز های 16 تا 44 دکمه ها مناسب مانتوهای زنانه هستند. معمولا دکمه های مانتویی تنوع سایز بندی دارند زیرا به عنوان مثال دکمه سرآستین مانتو باید با دکمه ی جلوی آن شبیه باشد ولی باید در دوسایز مختلف استفاده شوند به صورتی که دکمه سرآستین کوچک تر باشد تا جلوه زیباتری به مانتو بدهد.

دکمه های مجلسی نیز برای مانتوها مناسب هستند اما در صورتی که از دکمه های مجلسی با طرح های متنوع استفاده می کنید، بهتر است تنها یک عدد از آنها را در جلوی مانتو نصب نمایید زیرا یک عدد از این دکمه ها جلوه زیبای مانتو را کامل می کند

امروزه در بسیاری از مانتو ها از دکمه های مخفی استفاده می شود. این دکمه ها در زیر کار و در قسمت سجاف مانتو دوخته می شوند و بنابراین قابل دیده شدن نیستند. این دکمه ها ساده هستند و غالبا در رنگ های سفید و مشکی تولید می شوند. همچنین معمولا دکمه های مخفی که برای مانتوها استفاده می شوند، جنس صدفی دارند.

انواع خرجکار مانتو: آویزها

در دوخت مانتوها، انواع آویزهای تزئینی نسبت به سایر خرجکارهای مانتویی، کمتر استفاده می شوند. گرچه آویزهای تزئینی جلوه و زیبایی خاصی به مانتو می بخشند. از نمونه آویزهای تزئینی مانتو می توان به انواع ریش های رنگی، سکه های آویزی، پلوک های آویزی و مانند این موارد اشاره کرد. امروزه طرح های زیبایی از نمونه های آویزهای تزئینی مانتو در بازار موجودند که معمولا طرح های سنتی دارند و زیبایی کار را چند برابر می کنند.

انواع خرجکار مانتو: زیپ

زیپ ها نیز انواع مختلفی دارند و بسته به جنس و طول هر کدام، کاربرد آنها متفاوت است. معمولا برای مانتوها از زیپ های متری یا زیپ هایی با طول حداقل 50 سانت استفاده می شود. معمولا زیپ های مجزا، که در انتها از هم جدا می شوند، برای مانتوها مناسب می باشند. از طرفی این زیپ ها در طول های متفاوت موجود هستند که فرد می تواند بسته به نیاز خود انواع آنها را تهیه کنید. زیپ های مخفی نیز می توانند در مانتو ها استفاده شوند. همچنین زیپ های جین نیز می توانند در مانتوهای جین استفاده شوند زیرا ایست مانتوهای جین کمی ضخیم تر است و زیپ های معمولی جلوه این مانتوها را خراب می کند و در نهایت باعث بدفرم شدن مانتو می شود.

انواع خرجکار مانتو: نوارهای مختلف تزئینی

احتمالا همه افراد به صورت متعدد انواع نوارهای تزئینی را حداقل یک بار مشاهده کرده یا در موارد مختلف از آنها استفاده کرده اند. از انواع نوارهای تزئینی می توان به این موارد اشاره کرد: نوار کتان که معمولا قلاب دوزی شده هستند، نوار (تور) ارگانزا، نوارهای پلیسه، نوارهای گلدوزی شده یا سوزن دوزی شده، طرح های متری مانند انواع گل های حریر متری و نوارهای سنتی.

تمامی این موارد می توانند برای انواع مانتو استفاده شوند. همچنین مزیت نوارهای تزئینی در این است که این نوارها، علاوه بر اینکه می توانند به صورت متری مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند به صورت تکه ای و یا برش خورده در قسمت های مختلف مانتو استفاده شوند و در این صورت جلوه مانتو را زیباتر کنند.

انواع خرجکار مانتو: سنگ های تزئینی و مرواریدها

از رایج ترین انواع خرجکار مانتو که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده و دوخت سنگ های تزئینی و مرواریدها بر روی قسمت های مختلف مانتو است. سنگ های تزئینی به علت زیبایی خاصی که دارند، معمولا کمی گران هستند اما مروارید های مختلفی که امروزه در رنگ های متنوع تولید می شوند، قیمت مناسبی داشته و در نهایت می توانند به عنوان خرجکار مانتو مورد استفاده قرار بگیرند.

منجوق ها و ملیله ها نیز جزو خرجکارهای مانتو مطرح می شوند که این نمونه ها هم می توانند مانند سنگ ها و مرواریدهای تزئینی روی مانتو دوخته شوند.

سنگ ها و مرواریدها می توانند به صورت تکی و در طرح های مختلف روی مانتو دوخته شوند. همچنین سنگ های تزئینی و مروارید های لپه ای متری نیز در بازار موجود است که فرد می تواند این نوع از آنها را تهیه کرده و به سادگی آنها را روی قسمت های مختلف مانتو دوخته یا وصل کند.

انواع خرجکار مانتو: اپلیکه ها

شما می توانید از انواع طرح های اپلیکه موجود در بازار روی مانتوهای خود استفاده کنید. امروزه نمونه های متنوعی از اپلیکه ها در رنگ ها و طرح های مختلف تهیه و دوخته می شوند که شما بر اساس سلیقه خود می توانید از آنها در دوخت مانتو بهره ببرید.

استفاده از اپلیکه نیز به عنوان خرجکار مانتو امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و قطعا اپلیکه روی مانتو نه تنها قدیمی نخواهد بود بلکه استایل شما را با مد روز هماهنگ خواهد کرد و در کنار آن، اپلیکه دوزی به زیبایی و جذابیت ظاهری مانتو اضافه می کند.

تورهای کار شده نیز در واقع نوعی از اپلیکه ها هستند که به عنوان خرجکار مانتو و یا لباس شناخته می شوند. روی تورها غالبا انواع سنگ، مروارید، ملیله، طرح های گلدوزی شده و انواع این موارد با یکدیگر و یا به تنهایی، کار می شوند. تمام تورهای کار شده می توانند به صورت متری استفاده شوند و بعضی موارد نیز برای زیباتر شدن کار، از تکه هایی از تورهای کارشده در قسمت های مختلف لباس و یا مانتو به کار می روند. در این صورت هم به زیبایی کار افزوده می شود و هم مجبور نخواهید بود هزینه های بالای چند متر تور کار شده را برای تمامی لباس پرداخت کنید.

انواع خرجکار مانتو

انواع خرجکار مانتو: پارچه های طرح داری که در کنار پارچه های ساده برای دوخت یک مانتو استفاده می شوند

همه خانم ها حداقل یک بار، تجربه استفاده از مانتوهای برش دار را داشته اند. از زیباترین و مدرن ترین مدل های دوخت مانتو، استفاده از الگوهای برش دار است. در این الگوها مانتو از قسمت های مختلف برش داده می شود. در این صورت فرد می تواند در قسمت هایی از مانتو که برش دار شده اند از انواع مختلف پارچه استفاده کند. امروزه از پارچه های طرح دار به این منظور استفاده می شود.

به عنوان مثال، فرد خیاط از قسمت بالاتنه، مانتو را برش دار می کند و در این صورت در قسمت بالایی مانتو از یک طرح پارچه و در قسمت پایینی از طرح دیگری استفاده می کند. در این صورت بهتر است که از یک پارچه ساده و یک پارچه طرح دار که ترکیب رنگی هماهنگی داشته باشند، استفاده شود. مانتوهایی که با این روش دوخته می شوند معمولا جلوه و زیبایی خاصی دارند.

انواع خرجکار مانتو

انواع خرجکار مانتو: طرح های تکی و برجسته (پیکسل ها)

پیکسل ها از حدود سه سال پیش وارد بازار شدند بنابراین یک خرجکار مدرن برای مانتو به شمار می روند. پیکسل ها در واقع همان طرح هایی هستند که با استفاده از مروارید، سنگ های تزئینی، ملیله، منجوق و مانند این موارد تهیه می شوند. به عنوان مثال، یک طرح شاپرک را در نظر بگیرید، در این صورت برای اینکه این طرح به یک پیکسل تبدیل شود، فرد باید قسمت های مختلف آن را با استفاده از مواردی که گفته شد، تکمیل کند.

بنابراین، پیکسل ها یک پارچه یا یک طرح بزرگ نیستند، تنها طرح های کوچکی هستند که با استفاده از وسایل مختلف دوخته و تهیه می شوند. معمولا پیکسل ها برای خرجکار مانتو انتخاب مناسبی هستند، زیرا می توانند در قسمت های مختلف مانتو به کار برده شوند و به علت برجستگیشان، زیبایی مانتو را چند برابر می کنند.

پیکسل ها در دو نوع چسبی و یا سنجاقی در بازار موجود هستند. نوع چسبی آن همانطور که از نامش پیداست، روی یک قسمت از لباس چسبیده می شوند. اما اگر فرد نوع سنجاقی پیکسل را تهیه کند می تواند از آن برای تمامی مانتو ها و لباس هایش استفاده کند و همچنین در هر زمان می تواند آن را از لباسش جدا کند، در نتیجه، هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت. به همین علت، پیکسل ها یکی از بهترین گزینه های موجود برای خرجکار مانتو شناخته می شوند.

انواع خرجکار مانتو: طرح های تکی گلدوزی

طرح های تکی گلدوزی مانند پیکسل ها هستند، با این تفاوت که در پیکسل ها از انواع سنگ ها و مروارید های تزئینی و مانند این موارد استفاده می شد اما در طرح های تکی گلدوزی همانگونه که از نامش پیداست، قسمت های مختلف طرح با رنگبندی های مختلف، گلدوزی می شوند. این طرح ها معمولا برجسته نیستند و غالبا طرح های چسبی آنها در بازار موجود است.

امروزه از انواع طرح های مختلف به صورت ترکیبی، هم گلدوزی شده و هم به صورت پیکسلی، استفاده می شود. احتمالا تاکنون طرح های تکی طراحی شده مخصوص مانتو را مشاهده کرده اید. معمولا این طرح ها به صورت جفتی در دسترس هستند و غالبا هم گلدوزی شده اند و هم در قسمت هایی از آنها از سنگ های تزئینی و مروارید ها استفاده شده است. این طرح ها یکی از بروز ترین انواع خرجکارها برای مانتو شناخته می شوند.

انواع خرجکار مانتو

نقاشی روی مانتو

افراد مختلف با استفاده از رنگ های مخصوص می توانند طرح های مورد نظرشان را روی مانتو و یا هر لباس دیگری نقاشی کنند. در این صورت، نقاشی روی پارچه مانتو نیز به عنوان خرجکار آن شناخته می شود و در صورتی که خود فرد بتواند طرح مورد نظر خود را روی مانتو و یا هر لباس دیگری نقاشی کند، دیگر مجبور نخواهد شد هزینه های جانبی انواع دیگر خرجکار را پرداخت کند. قطعا نقاشی های مناسب روی قسمت های مختلف مانتو به زیبایی آن اضافه می کند.

همچنین در صورت تمایل فرد می تواند پس از انجام تقاشی روی قسمت های مختلف آن انواع سنگ های تزئینی را به صورت تکی و یا زنجیره ای استفاده کند.

در پایان

در نتیجه تمام مواردی که گفته شد، خرجکار ها انواع متفاوتی داشتند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و افراد بر طبق سلقه خود می توانند آنها را برای مانتو و یا هر لباس دیگری استفاده کنند. خرجکار مانتو برای اهداف متنوعی استفاده می شود به عنوان مثال، با استفاده از خرجکار بعضی لباس ها قابل استفاده می شوند، جلوه زیبایی به لباس داده می شوند و همچنین با استفاده از بعضی خرجکارها فرد می تواند برند و یا مارک تولیدی خود را معرفی کند.

مثلا فرض کنید یک شلوار که دوخته می شود، تا زمانی که زیپ و یا دکمه نداشته باشد، قابل استفاده نخواهد بود. همچنین برای زیباتر شدن شلوار می توان از مارک های متنوع و یا تگ استفاده کرد. در نتیجه می توان گفت که خرجکار یک مانتو و یا هر لباس دیگری به عنوان مدرک هویتی آن شناخته می شود.

از طرفی، با استفاده از خرجکار جلوه های زیبا و خاصی در انواع لباس به خصوص مانتو ایجاد می شود و در نتیجه، به جذابیت آن افزوده می شود. در اینصورت، می توان با استفاده از خرج کار روی نگاه مشتریان تاثیر مثبتی گذاشت.

از مواردی که باید در انتخاب خرجکار یک مانتو به آن دقت کرد، می توان به این موارد اشاره کرد: استقامت و دوام یک خرجکار بسیار مهم است. همچنین زیبایی و طراحی خاص یک خرجکار نیز بسیار تاثیر گذار است و اهمیت ویژه ای دارد.

افرادی که صاحب برند هستند بهتر است خرجکار های سفارشی مخصوص برند خود را تهیه کنند. در این صورت اگر روی خرجکار ها ی یک مانتو برند آن هک شود، آن محصول در دید مشتریان اعتبار بیشتری خواهد شد. همچنین در نتیجه آن باعث می شود که صاحب برند بتواند تبلیغ برند خود را از این طریق انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم