بازدید طلاب حوزه علمیه نجف اشرف از فعالیتهای آستان قدس عباسی


بازدید طلاب حوزه علمیه نجف اشرف از فعالیتهای آستان قدس عباسی

تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف فعالیتهای بخش معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف به منظور آگاهی از فعالیتهای بخش معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی و همچنین بررسی راههای ایجاد همکاری و کار مشترک با بخش معارف اسلامی آستان در زمینه میراث نسخه‌ های خطی، میهمان این بخش بودند و به بازدید از آن پرداختند.

شیخ عمار الهلالی، رئیس بخش معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی در جریان استقبال از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف ضمن خوشامدگویی به طلاب به بیان روند پروژه های تحقیقاتی و کاتالوگهای منتشر شده از سوی این بخش و همچنین معرفی مجلات، نشریات دوره‌ ای، دائرة المعارفها ومجموعه آثار فکری، فرهنگی و میراثی آستان پرداخت.

وی همچنین بر آمادگی این بخش به انجام کار مشترک با طلاب حوزه علمیه نجف اشاره کرد و افزود که این اعلام آمادگی به منظور حفظ میراث اهل بیت (علیهم السّلام) و اهتمام به افزایش تلاشها و ادامه دیدارها به منظور توسعه کار در همه زمینه های مرتبط با میراث و تحقیق درباره نسخ خطی است.

طلاب حوزه علمیه نجف اشرف نیز بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی در حفظ و مستندسازی میراث اسلامی با انتشار کتابهای ویژه تاریخ و میراث اهل بیت (علیهم السّلام) و معرفی آنها به واسطه برگزاری کنفرانسها و سمینارها و نمایشگاههای میراث و از فعالیتهای متعدد دیگری که از سوی این بخش در داخل و خارج از شهر کربلاء به پایان رسیده است تقدیر نمودند.

آنها همچنین بر آمادگی خود برای همکاری در کلیه زمینه هایی که بتواند به حفظ و مستندسازی میراث اهل بیت (علیهم السّلام) و علمای بزرگوار بیانجامد، تأکید کردند.

در پایان این بازدید مجموعه ای از آثار به چاپ رسیده بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان به میهمانان اعطا شد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !