راه مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، حفظ محور مقاومت است


راه مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، حفظ محور مقاومت است

اکبری با اشاره به شکست آمریکا در طرح معامله قرن و مخالف استکبار جهانی با هرگونه دموکراسی در جهان اسلام، گفت: راه مقابله در برابر این جراین تلاش برای بیداری اسلامی و حفظ محور مقاومت است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حسین اکبری» در دوازدهمین نشست اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به نقشه های استکبار جهانی برای اسلام و مسلمین، گفت: رژیم صهیونیستی درصدد از بین بردن لبنان و خط مقاومت است. هدف آنها این است که با تجزیه جهان اسلام به 200 کشور، قدرت مقابله با سلطه جهانی را از مسلمانان بگیرند.

رییس مرکز پژوهش های بیداری اسلامی اظهار کرد: آمریکا راهبرد خاورمیانه بزرگ و جدید را به عنوان یکی از اهداف خود می خواهد تا در منطقه آن را پیاده کند اما این نقشه او نیز با شکست مواجه شد و البته باید بگوییم که همچنان از اهداف خود صرف نظر نکرده و تلاش می کند تا اهداف خود را در منطقه خاورمیانه به پیش ببرد.

اکبری ادامه داد: فشار حداکثری به مردم فلسطین و استفاده از تمام ابزارها و ارایه طرح معامله قرن و همچنین حمله به سوریه همگی برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: فشار بر لبنان، استفاده از کشورهای عربی اسلامی برای تامین سلطه رژیم صهیونیستی و امنیت آن از دیگر اهداف آمریکا در منطقه محسوب می شود.

رییس مرکز پژوهش های بیداری اسلامی ابراز کرد: استکبار جهانی همچنان با هر نوع دموکراسی در جهان اسلام مخالف است زیرا دموکراسی در جوامع اسلامی، این کشورها را از سیطره آمریکا خارج می کند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی مخالف هرگونه حمایت از فلسطین است، یادآور شد: مخالفت با استقلال سیاسی و فرهنگی جهان اسلام، تلاش برای از بین بردن خط مقاومت و بیداری اسلامی از دیگر اهداف آمریکا است.

اکبری تاکید کرد: علی رغم توطئه های آمریکا، شاهد برقراری امنیت در برخی از کشورهای اسلامی در محور مقاومت هستیم. تجربه نشان داده آنچه دشمن را ضعیف می کند، تنها مقاومت است. دشمن توان اجرای طرح های خود را در محور مقاومت ندارد. استعمار جهانی با حداقل دموکراسی برای فلسطین مخالف است. دشمن برای فروپاشی سوریه، یمن و کشورهای اسلامی تمام امکانات خود را به کار برده است و برخلاف تمام کنوانسیون ها عمل می کند و احترامی برای دموکراسی قایل نیست.

وی خاطرنشان کرد: تعیین سرنوشت مسلمانان برای آنها خوشایند نیست و با هرگونه دموکراسی مخالفت و تلاش می کنند تا هیچ گونه دموکراسی ای محقق نشود. تنها راه باقیمانده برای مقابله با دشمن بر اساس تجارب قبلی تکیه بر ارزش های اسلامی و تلاش برای بیداری اسلامی با تاکید بر محور مقاومت در برابر نظام سلطه است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران