سالگرد جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir)، پدیده بی سابقه جنبش ضد سرمایه داری فرانسه امروز با برپایی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پدیده بی سابقه جنبش ضد سرمایه داری فرانسه امروز با برپایی پنجاه و سومین شنبه متوالی اعتراضات پا به یکسالگی خود گذاشت.
طی فراخوان فعالان جنبش جلیقه زردها؛ جشن یکسالگی این جنبش امروز در ۲۰۰ نقطه فرانسه با برپایی تظاهرات ضد سیاست‌های دولت امانوئل مکرون برپا می‌شود.
به گفته رسانه‌ها ده‌ها هزار پلیس ضد شورش، ژاندارم و نیروی امنیتی برای شنبه ۵۳ به حالت آماده باش در آمده اند.
یک منبع امنیتی به لو فیگارو گفته است: ما انتظار یک آخر هفته (شنبه و یکشنبه) سخت و پیچیده داریم.
امروز شهر‌های پاریس، روآن، لیل، نیس، بوردو، نانت، لیون، مون پلیه، مارسی و تولوز مخالفان سیاست‌های دولت فرانسه دست به راه پیمایی می‌زنند.
اما پاریس محل اصلی تظاهرات هاست؛ هزاران فعال جلیقه زرد خود را به پاریس رسانده اند تا با وجود سخت گیری‌های خشن پلیش ضد شورش و بگیر و ببند‌های امنیتی؛ تظاهرات گسترده‌ای را در سالگرد جنبش برپا کنند.
بیش از ۱۲ هزار نفر در سایت اعلام برنامه اعتراضات اعلام کرده اند خواهان برپایی تظاهرات در خیابان شانزه لیزه هستند که از ۶ مارس هر گونه تظاهرات در آن ممنوع شده است.
در کمربندی پاریس و میدان ایتالی نیز هزاران تن از اعضای جنبش ضد سرمایه داری وعده برپایی تظاهرات داده اند.
جنبش مردمی ضد سرمایه داری در فرانسه که از ۱۷ نوامبر سال گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت مکرون به راه افتاد به گفته مطبوعات این کشور تاکنون ۱۱ کشته و بیش از ۱۰ هزار بازداشتی و ۴ هزار مجروح داشته که ده‌ها تن از آن‌ها با سلاح غیر قانونی و نیمه کشنده فلش بال (LBD) مجروح شده اند؛ ۵ تن دستشان قطع و ۲۴ تن هم نابینا شده اند.
فعالان این جنبش ضد اعلام ادامه اعتراضات ضد دولتی در سال دوم؛ همچنان کناره گیری مکرون رئیس جمهور و کاستانه وزیر کشور را خواستارند.
بنا بر اعلام فعالان جنبش ضد سرمایه داری فردا یکشنبه (۱۷ نوامبر) تظاهرات علیه سیاست‌های مکرون در قالب جشن یکسالکی برپا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه