نگاه فعالان بازار به آینده دلار


فعالان بازار ارز نسبت به آینده قیمتی دلار نگاهی دوگانه دارند.

به گزارش بنکر (Banker)، گروهی به افزایش خوش‌بین هستند و دسته‌ای دیگر انتظار افت قیمت تحت تاثیر افزایش عرضه بازارساز را دارند. عده‌ای از فعالان عنوان می‌کنند، در دو روز انتهایی هفته گذشته میزان تقاضا بالا رفته بود و تحت تاثیر همین اتفاق دو سطح مقاومتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ و ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومانی به راحتی شکسته شدند. با این حال، برخی از آنها اعتقاد دارند بیشتر از شرایط بنیادی بازار باید به روند قیمتی دقت کرد و تاکتیک خرید به فروش را در پیش گرفت.

در واقع شماری از بازیگران ارزی باور دارند باید نسبت به افزایش قیمت دلار با احتیاط برخورد کرد و در آستانه سطوح مقاومتی بخشی از ارزهای خریداری شده را فروخت. در واقع تعداد زیادی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند به جای آنکه ریسک سودهای کلان را به جان بخرند، به سودهای کم‌ریسک‌تر قناعت کنند.عده‌ای از تحلیلگران با توجه به همین روند افزایشی که با اصلاح‌های کوچک همراه می‌شود، اعتقاد دارند رشد فعلی دلار توام با حباب نیست و همین موضوع از پایین آمدن یکباره آن جلوگیری می‌کند. به گفته آنها، زمانی که روند روزانه قیمت را بررسی می‌کنید، مشاهده می‌کنید که به‌رغم رشد کلی قیمت، چند اصلاح کوچک نیز رخ داده است.

از نظر شماری از معامله‌گران این موضوع نشان می‌دهد جنس افزایش دو روز انتهای هفته سفته‌بازی نبوده است و بیشتر تحت تاثیر انتظارات صورت گرفته است. در این میان، برخی از فعالان نیز باور دارند، نوع افزایش روزهای اخیر به گونه‌ای نبوده است که تصور کرد، اوضاع از دست بازارساز خارج شده است. به اعتقاد این گروه، بازارساز ممکن است در برابر افزایش قیمت مقاومتی نکرده باشد تا از قیمت‌های بالا عرضه خود را آغاز کند. پیام رئیس کل بانک مرکزی این دیدگاه را در میان برخی فعالان تقویت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !