11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی


شکم گردی و خوردن غذاهای جدید یکی از بهترین کارهای دنیاست. فرقی هم نمی کند این سفر داخلی باشد یا خارجی. غذا خوردن در همه شرایط لذت بخش است. اگر شما هم عاشق غذاهای جدید هستید سفر به برزیل بهترین گزینه است چون غذاهای خوشمزه زیادی دارد. پس این 11 غذا را در سفرتان به برزیل در لیست شکم گردیتان قرار دهید.

شکم‌گردی و خوردن غذاهای جدید یکی از بهترین کارهای دنیاست. فرقی هم نمی‌کند این سفر داخلی باشد یا خارجی. غذا خوردن در همه شرایط لذت‌بخش است. اگر شما هم عاشق غذاهای جدید هستید سفر به برزیل بهترین گزینه است چون غذاهای خوشمزه زیادی دارد. پس این 11 غذا را در سفرتان به برزیل در لیست شکم‌گردیتان قرار دهید.

تور برزیل

خوراک فیجودا (Feijoada)

فیجودا خوراکی بین‌المللی است که برزیلی‌ها عاشقش هستند و به گفته بسیاری از گردشگران از غذاهایی است که در سفر به برزیل حتما باید امتحانش کنید. این غذا از لوبیا، گوشت، سیب‌زمینی، آرد و کلم‌پیچ تازه تهیه می‌شود؛ اصلا نگران نباشید که این غذا سنگین است چون برزیلی‌ها فکر همه‌ چیز را کرده‌اند آنها این غذا را با نان تست و برش‌های پرتقال سرو می‌کنند تا به هضم غذای‌شان کمک شود.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

فیجودا، غذای مورد علاقه مردم برزیل، در گذشته خوراک بردگان بوده است. این خوراک را می‌توانید در اغلب رستوران‌های ریو بخورید اما یکی از بهترین رستوران‌ها برای خوردن این خوراک کازادا فیجودا (Casa da Feijoada ) است که سبک کلاسیکی دارد و مثل این می‌ماند که شما به قلب سنت‌های برزیل قدم گذاشته‌اید.

کباب سنتی

مگر می‌شود در سفر به برزیل کباب نخورد! آن هم ما ایرانی‌ها که همیشه از خوردن کباب لذت می‌بریم. پس خوردن کباب در برزیل را اصلا فراموش نکنید و جزو اولویت‌های لیست‌تان قرار دهید. این کباب برزیلی همراه مخلفاتی مثل سالاد سرو می‌شود. کباب‌های ریو معروف‌ترین کباب‌های برزیل هستند که به صورت یک تکه گوشت استیکی با ادویه‌های مختلف آماده می‌شوند. اماسوال اصلی این است که کباب برزیلی را کجا بخوریم؟ بهترین جایی که برای خوردن کباب باید به سراغش بروید رستوران چوراسکاریا پَلیس ( Churrascaria Palace ) است. در این رستوران انواع غذاهای کبابی، گوشتی و گریل شده را می‌توانید امتحان کنید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

توپ ماهی

اگر ماهی دوست دارید، این‌بار ماهی توپی را امتحان کنید. برزیلی‌ها گوشت ماهی را چرخ می‌کنند و به آن ادویه می‌زنند، آن را به صورت گلوله‌هایی در می‌آورند و سرخش می‌کنند و دیگر خبری از بوی زهم ماهی نیست. این غذا را با خامه یا پرتقال سرو می‌کنند. توپ ماهی کمی گران است چون با نوعی ماهی خاص پخته می‌شود. نکته جالب درباره این غذا این است که ریشه پرتغالی دارد اما با گذشت زمان غذای محبوب برزیلی‌ها شده است.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

کی‌بی (kibe)

کی‌بی غذایی است که مهاجران لبنانی با خود به برزیل سوغات آورده‌اند. این غذا را می‌توانید همه‌جای برزیل حتی نانوایی‌ها هم پیدا کنید. کی‌بی غذای لبنانی با ترکیبی از گوشت چرخ کرده و ادویه‌های محلی است. اگر غذاهای لبنانی را قبلا تست کرده باشید عاشق این غذا می‌شوید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

نان و پنیر

این خوردنی خوشمزه همان نان و پنیر است اما کمی شکلیل‌تر. به نظر بسیاری از مسافران و گردشگران، این غذا اعتیادآور است و اگر یک بار بخورید دیگر نمی‌توانید از آن دل بکنید. نان و پنیر برزیلی در واقع یک نان گرد است که مقداری پنیر درونش قرار دارد این میان وعده را می‌توانید از هرجایی تهیه کنید از نانوایی گرفته تا سوپر مارکت. نان و پنیر را هم می‌توانید به صورت تکی و هم به صورت کیلویی خریداری کنید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

کوشین‌ها (Coxinha)

یکی از طعم دهنده‌هایی که برزیلی‌ها به آن بسیار علاقه دارند خامه است پس کوشین هم از این قاعده مستثنی نیست. کوشین از ترکیب گوشت مرغ با خامه و پودر سوخاری درست می‌شود. این غذا را می‌توانید در رستوران‌های خیابانی برزیل بخورید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

تاپیوکا (Tapioca)

در گوشه گوشه‌ برزیل و در تمام خیابان‌هایش مغازه‌هایی برای فروش اسنک و خوراکی‌های کوچک وجود دارد. همین دکه‌های کوچک روزانه میزبان هزاران هزار گردشگر هستند.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

پس اگر می‌خواهید بهترین تاپیوکا را امتحان کنید به همین مغازه‌ها سری بزنید. این غذا از نوعی نشاسته خاص به نام کاساو و نارگیل درست شده که با موادی مثل پنیر و مرغ پر می‌شود. یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید تاپیوکا اصل را بخورید رستوران فیرادیسائو کریستاوائو ( Feira de São Cristavão ) است که طعم منحصر به فرد تاپیوکاهایش شهرت جهانی دارد به طوری‌ که بوی این غذا شما را مست می‌کند.

پاستیل

این پاستیل با پاستیلی که در تصور ما وجود دارد کاملا متفاوت است. پاستیل برزیلی یک غذای خیابانی است که شبیه پیراشکی خودمان است که از گوشت، پنیر، کلم و ادویه‌های مخصوص درست می‌شود. این غذا به همراه یک نوشیدنی که از ساقه نیشکر است، سرو می‌شود. اگر خواستید پاستیل بخورید صبح بهترین گزینه است چون برزیلی‌ها این غذا را بیشتر به عنوان صبحانه می‌خورند. اما هر موقع از روز این غذا را دارند، پس نگران نباشید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

پنیر دلمه‌ای

بعد از اینکه از تفریحات ساحلی و آفتاب گرفتن در ساحل ریودوژانیرو خسته شدید و گرسنگی بر شما فائق آمد پیشنهاد می‌کنیم پنیر دلمه‌ای برزیل را امتحان کنید. کنار ساحل بنشینید و پنیرهایی که به سیخ زده شده‌اند را بخورید. این پنیرها گریل و به یک خوراک فوق‌العاده تبدیل می‌شوند که عطر و بویش کل ساحل را پر می‌کند. اگر سیر هم باشید گرسنه می‌شوید. این خوردنی خوشمزه نه تنها محبوب مردم برزیل است بلکه گردشگران هم نیز عاشق آن هستند. پنیر دلمه‌ای یکی از ارزان‌ترین غذاهایی است که در برزیل می‌توانید بخورید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

فاروفا

فاروفا نوعی غذای خشک است که از آرد، برنج سرخ شده، سوسیس، تخم مرغ و پیازچه درست می‌شود. اگر به خوردن غذاهای سنگین در سفر علاقه ندارید فاروفا را فراموش کنید. اما اگر جزو افرادی هستید که حتما باید غذاهای جدید را امتحان کنید این غذا می‌تواند گزینه خوبی باشد.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی

موککا (Moqueca)

موککا نوعی سوپ است که از میگو، ماهی، نارگیل و فلفل درست می‌شود و حالتی شبیه سوپ سفید پیدا می‌کند. پس اگر غذاهای دریایی دوست دارید موککا را امتحان کنید. طعم این سوپ با گیشنیز و پیاز خرد شده محشر است.

موککا یکی از پرطرفدار‌ترین غذاهای برزیل است که البته به عنوان میان وعده هم استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم اگر مسافر برزیل هستید چشیدن این غذا را از دست ندهید.

11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی



1398/08/25 | کد مطلب: 3758
برچسب‌ها: شکم‌گردی
11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی
11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی گلنوش بهزادنیا
11 غذای وسوسه‌انگیز برزیلی کارشناس روزنامه‌نگاری و کارشناس ارشد علوم ارتباطات؛ علاقمند به کتاب،‌ سفر، طبیعت و فیلم.

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان