اختصاص 40 هکتار از اراضی ملی کیاشهر به توسعه زراعت چوب


اختصاص 40 هکتار از اراضی ملی کیاشهر به توسعه زراعت چوب

رشت ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری آستانه اشرفیه گفت: 40 هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در روستای نبی دهکاء بخش بندرکیاشهر ، به توسعه زراعت چوب اختصاص یافته است.

حسین آبکار روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی ملی از طریق مزایده ای که طی روزهای آینده برگزار می شود به افراد واجد شرایط واگذار و از ابتدای اسفندماه امسال نیز زراعت چوب در این اراضی آغاز خواهد شد.

وی خاک مناسب ( منطقه جلگه ای ) و وجود آب و هوای مساعد را عاملی دانست که این شهرستان به دومین کانون زراعت چوب ( تولید صنوبر ) بعد از صومعه سرا تبدیل شود ضمن اینکه آستانه اشرفیه در زمینه تولید نهال صنوبر رتبه نخست کشور را دارد.

آبکار با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه چوب صنوبر در این شهرستان یادآور شد: مردم این منطقه سالانه حدود ۵۰ هزار مترمکعب چوب به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می کنند که نقش موثری در رونق اقتصادی این شهرستان دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا، در شرق استان گیلان واقع شده و ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم