توسعه کشت گلخانه‌ای در نمین


توسعه کشت گلخانه‌ای در نمین

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی نمین از توسعه کشت گلخانه‌ای و تولید بیش از 500 تن محصولات گلخانه‌ای و 400 هزار اصله نشاء گیاهان دارویی در گلخانه‌های این شهرستان خبر داد.

شهرام محسنی روز شنبه گفت: ۹ واحد گلخانه‌ای در شهرستان نمین با مساحت ۲۴ هزار مترمربع فعال هستند که سالانه بیش از ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای نظیر خیار، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

اواظهارداشت: در حال حاضر سه هزار مترمربع از گلخانه‌های این شهرستان به تولید نشاء گیاهان دارویی اختصاص یافته که بیش از ۴۰۰ هزار عدد نشاء انواع گیاهان دارویی شامل گل گاو زبان، آویشن، بادرنج بویه، مریم‌گلی و سرخارگل در آنها تولید و در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی افزود: چهار واحد گلخانه‌ای نیز با مساحت ۱۳ هزار مترمربع در شهرستان نمین در حال احداث است که در زمینه تولید محصولات سبزی و صیفی و گیاهان زینتی فعالیت خواهند کرد و با بهره‌برداری از این واحدها مساحت گلخانه‌های منطقه به بیش از ۳۵ هزار متر مربع خواهد رسید.

محسنی صرفه‌جویی در مصرف آب،افزایش تولید در واحد سطح،تولید بیش از یک محصول در طول سال،عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب اشتغال‌زایی بیشتر در واحد سطح را از مزایای کشت گلخانه‌ای ذکر کرد.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا