وقف در حوزه «مسجد» پرتعداد است/ فعالیت 70 هزار مسجد وقفی در کشور


وقف در حوزه «مسجد» پرتعداد است/ فعالیت 70 هزار مسجد وقفی در کشور

حجت‌الاسلام عادل با بیان‌اینکه وقف در زمینه مسجد از وقف‌های پرتعداد است، گفت: ضمن اهتمام حاکمیت برای ساخت مسجد در مناطق فاقد این پایگاه دینی، لازم است خیرین نیز در این زمینه وارد عمل شوند.

حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تشویق خیرین برای ساخت مسجد در مناطق فاقد مسجد تاکید و اظهار کرد: یکی از موضوعات پرتعداد در حوزه وقف، مساجد هستند، به طوری که بالغ بر 70 هزار مسجد وقفی در سراسر کشور فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: با توجه به اینکه توسعه شهرها در کشور به صورت همگون اتفاق نمی افتد، شهرک های پرجمعیت و کلان شهرهایی داریم که رشد آنها بیش از آنچه برنامه ریزی شده، بوده است.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: به عنوان مثال شهر تهران و شهرک های اطراف، دارای جمعیت بالایی هستند و متاسفانه فضاهای لازم در حوزه فرهنگی، مذهبی بویژه مساجد برای آنها پیش بینی نشده است، در حالی که در قوانین و آیین نامه های شهری بر لزوم توسعه شهرها و فضاهای عمومی با پیش بینی حوزه های خدماتی، فرهنگی و مذهبی تاکید شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی حاکمیت در این باره، لازم است خیران نیز برای ساخت مسجد در مناطق فاقد و کم برخوردار وارد عمل شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: البته شهرهایی هستند که به میزان نیازشان و بلکه بیش از آنچه که نیاز دارند، مسجد در آنها ساخته شده است، اما نیاز است با تشویق و ترغیب خیران برای ساخت مسجد در مناطق محروم، تا جای ممکن این نیاز در آن مناطق برطرف شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا