رمز موفقیت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان


امام جماعت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان رمز موفقیت این مسجد را ارتباط صمیمی و خانوادگی بین ارکان این مسجد عنوان کرد و گفت: ارکان این مسجد جوانانی متعهد، انقلابی، پویا و پرنشاط هستند.

خبرگزاری شبستان- زنجان، نرگس سعادتی؛ مسجد امام حسین(ع) واقع در سعدی شمالی زنجان در سال 91 به منظور مرمت و بازسازی، تخریب شد و در طول بازسازی آن نمازجماعت با حضور نمازگزاران در خیابان اطراف مسجد اقامه گردید.

مسجد امام حسین(ع) زنجان همزمان با روز جهانی مساجد در همایشی به عنوان یکی از مساجد تراز اسلامی زنجان معرفی و تجلیل شد.

از همین رو خبرنگار خبرگزاری شبستان گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام مهدی غفاری امام جماعت این مسجد ترتیب داده است که مشروح آن در ذیل آمده است.

رمز موفقیت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان

خبرگزاری شبستان: چه ویژگی خاصی در این مسجد موجب شد تا به عنوان مسجد تراز اسلامی معرفی شود؟

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زنجان: تخریب این مسجد در سال 91 به منظور بازسازی مجدد نه تنها موجب تعطیل نشدن مسجد نشد، بلکه نمازهای جماعت با حضور نمازگزاران، باشکوه تر از قبل در خیابان های اطراف مسجد اقامه گردید.

از اینرو به تمام مساجد توصیه می کنم تا به اقامه نمازهای جماعت در مسجد به صورت جدی توجه شود چرا که نمازهای جماعت به پویایی مسجد کمک می کند.

در این مسجد سه وعده نماز به صورت مستمر با حضور امام جماعت و اقشار مختلف این منطقه برپا می شود.

خبرگزاری شبستان: بازسازی مسجد در چه سالی انجام شد و چه امکانات جدیدی به مسجد اضافه شد؟

رمز موفقیت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زنجان: مسجد امام حسین زنجان واقع در سعدی شمالی انتهای کوچه فروردین یکی از مساجدی است که مردم با کمک ها و مساعدت های خود تعمیرات این مسجد را آغاز کردند.

این مسجد درروز 18 مهر سال 91 تخریب و در زمینی به مساحت 750 متر و در سه طبقه به متراژ 2 هزار و 250 مترمربع زیربنا ساخته شد.

مسجد امام حسین (علیه السلام) در سه طبقه با کاربری مسجد، شبستان و مراکز فرهنگی، کانون فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج احداث شد.

طبقه زیرزمین این مسجد به عنوان سالن چند منظوره، طبقه همکفت به عنوان مسجد و طبقه بالا به عنوان کانون فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج طراحی شده است.

رمز موفقیت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان

لازم است تا از کمک های مالی خیرین و نمازگزاران اهالی منطقه ایثار، سعدی شمالی، جاده همایون و شهرک قدس تقدیر و تشکر کنم.

خبرگزاری شبستان: چه خدماتی در این مسجد به افراد محله ارائه می شود؟

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زنجان: در این مسجد خدمات درمانی رایگان به مردم محل ارائه می شود؛ از اینرو ویزیت رایگان بیماران در روزهای پنجم و بیستم هرماه با حضور پزشکان انجام می شود.

همچنین در این مسجد دفتر امور خیریه راه اندازی شده است تا خیرین کمک های نقدی خود را برای اجرای فعالیت های مسجد در اختیار مسجد امام حسین(ع) قرار دهند.

این مسجد در مناسبت های مختلف سال برنامه های متعددی اجرا می کند در ایام اربعین هم موکب مسجد با عنوان موکب فاطمه الزهرا در نجف مستقر بود و به زائران خدمت رسانی می کرد؛ همچنین کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به زائران اربعین از طریق مسجد جمع آوری می شد.

خبرگزاری شبستان: مسجد امام حسین(ع) در موضوعات آموزشی، فرهنگی، هنری و تربیتی چه اقداماتی در طول سال انجام می دهد؟

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زنجان: کلاس های آموزشی در این مسجد مختص فصل تابستان نیست بلکه این دوره ها در طول سال استمرار دارد و بچه های مساجد می توانند در هر بازه زمانی از کلاس های این مسجد بهره مند شوند.

رمز موفقیت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان

علاوه بر دوره های آموزشی اردوهای زیارتی و سیاحتی ویژه بچه های مسجد به شهرهای مشهد، قم و جمکران دایر است.

در این مسجد در طول ماه رمضان سفره های افطاری ساده دایر است و از کمک خیرین اطعام نیازمندان و دستگیری از دختران دم بخت با تهیه جهیزیه انجام می شود.

مسجد امام حسین(ع) دو بار طرح اعتکاف علمی دانش آموزان را برپا کرد که با استقبال دانش آموزان همراه بود.

یکی دیگر از طرح های مسجد، طرح تلاوت نور است که با ترجمه قرآن کریم برای نمازگزاران همراه است، در مجموع 50 نفر به صورت مستمر و دائمی از برنامه های این مسجد بهره مند می شوند.

رمز موفقیت مسجد تراز اسلامی امام حسین(ع) زنجان

خبرگزاری شبستان: ارتباط بین ارکان مساجد در این مسجد چگونه است؟

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زنجان: یکی از عواملی که موجب شده تا این مسجد به عنوان مسجد تراز اسلامی معرفی شود، ارتباط ارکان مساجد با یکدیگر است، در این مسجد هیات امنا از افراد جوان، متعهد، پویا و بانشاط مسجد انتخاب شده است، ارتباط بین امام جماعت با بچه های مسجد بسیار صمیمی است.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مساجد با آن مواجه هستند عدم همراهی هیات امنا با بچه های مسجد است که به دلیل فاصله سنی بین این دو قشر روی می دهد، از اینرو هرچه هیات امنا و امام جماعت از قشر جوان انتخاب شود ارتباط صمیمی بین ارکان مسجد برقرار می شود.

در این مسجد بین ارکان مسجد ارتباط خانوادگی هم دایر است و بچه های مسجد با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی دارند.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا