بیانیه گام دوم انقلاب راهبردی قرآنی است/ ولایت‌مداری به ما عزت می‌دهد


بیانیه گام دوم انقلاب راهبردی قرآنی است/ ولایت‌مداری به ما عزت می‌دهد

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب یک راهبرد کاملا قرآنی است، گفت: اگر ولایتمدار الله،‌ پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و ولی فقیه شوید، خداوند به شما عزت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: نهضت و حرکتی که پیامبر(ص) در دنیای بشری به راه انداختند توسط انبیاء گذشته پایه گذاری شده بود.

این استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) زمینه‌سازی برای ظهوری کرد که آن ظهور قرار است همه زمین را از عدل و قسط پر خواهد کرد، اما این به معنای آن نیست که جنگی وجود نداشته باشد، جنگ حق و باطل همواره وجود دارد.

وی با بیان اینکه شعار پیامبر(ص) برای نهضت و تمدنی که به وجود آورد «قولوا لا اله الاّ اللّه تفلحوا»، بود، تصریح کرد: هر نوع حرکت انقلابی و ارزشی در مسیر لااله الاالله است، براساس لا اله الا الله نباید ثروت، پست و مقام هدف نهایی ما باشد، برخی برای رسیدن به این مسائل حق و باطل را به هم می‌آمیزند که به هدف خود برسند. از بین بردن چنین اهدافی کار ساده‌ای نیست. امروز بشریت برای رسیدن به این مقامات چه ظلم و جنایاتی که انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام مصلحی، ادامه داد: تمدن اسلامی و نهضت پیامبر(ص) که امروز با معماری امام راحل توسط رهبر معظم انقلاب هدایت می‌شود بر مبنای جهاد اکبر است، بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب یک حرکت کاملا قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن شش هزار آیه دارد که نصف آن تاریخ امت‌ها و پیامبران مختلف است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم تاریخ چهل ساله انقلاب اشاره دارند که مردم نسبت به آن آگاهی کسب کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرمومنان(ع) در چهار سال و اندی حکومت با سه فتنه جمل، خوارج و صفین بزرگ مواجه می‌شوند، اظهار کرد: کسانی این فتنه‌ها را به وجود آورده بودند که در یاری پیامبر(ص) زخمی یا جانباز شده بودند اما در مبارزه با نفس خود باختند.

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: زبیر شخصیتی است که در زمان پیامبر(ص) در همه جنگ‌ها با ایشان همراه بود و جانباز شد پس از رحلت پیامبر(ص)‌ وقتی امیرمومنان امام علی(ع) را کنار زدند او علیه حضرت (ع) شمشیر کشید.

وی ادامه داد: زبیری که سینه چاک اسلام بود در ۲۵ سال آنقدر از بیت‌المال به حلقوم او ریختند که وقتی می‌خواست ییلاق و قشلاق کند باید یک کاروان راه‌ می‌افتاد که طلا و جواهرات او را جابجا کند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز قوه قضاییه با اقدامی حکیمانه و ارزشمند در برابر مفاسد اقتصادی مقابله می‌کند اما برخی نمی‌توانند آن را تحمل کنند به این دلیل است که آنها هم همچون زبیر رفتار کردند.

حجت‌الاسلام مصلحی تاکید کرد: امثال زبیر به خاطر پول، ثروت، پست و مقام مقابل حضرت امیرمومنان امام علی(ع) ایستادند و جهنمی شدند، علت اصلی اینگونه سرنوشت‌ها این است که نفس اماره اجازه نمی‌دهد که شخص به جهاد اکبر بپردازد.

وی با بیان اینکه در جهاد اکبر انسان‌های بسیار بزرگی زمین خوردند، ابراز کرد: در توحید و وحدانیت ابتدا سلب و سپس ایجابی مطرح می‌ شود در ولایتمداری ائمه معصومین(ع) هم اینگونه است، آیات ۵۱ تا ۵۶ سوره مبارکه مائده دریایی از معارف درباره ولایتمداری دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: در این آیات می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید ولایتمدار یهود و نصارا نباشید، زمان پیامبر(ص) برخی به حضرت(ص) ایمان آورده بودند اما همواره دنبال یهود و نصارا بودند. امروز یهود و نصارا در اروپا و آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام مصلحی در ادامه گفت: ولایتمدار الله، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) باشید، در دوران غیبت هم ولایتمدار ولی فقیه باشید، خداوند شما را یاری کرده و غلبه پیدا خواهید کرد. عزت امروز انقلاب اسلامی با پیشرفت‌هایی که دارد همه در اثر ولایتمداری شهدا بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: من عزت را در شب‌زنده‌داری و ارتباط با خود قرار دادم. در قوانین و قواعد زندگی خود خدا را قرار دهید تا اگر ولایتمدار الله،‌ پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و ولی فقیه شوید، خداوند به شما عزت می‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران