کارگاه «تاثیر هنر های تجسمی بر ادبیات» ویژه مربیان ادبی و هنری کانون خراسان جنوبی


کارگاه «تاثیر هنر های تجسمی بر ادبیات» ویژه مربیان ادبی و هنری کانون خراسان جنوبی

با حضور جمال الدین اکرمی شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک ونوجوان، کارگاه آموزشی«تاثیر هنرهای تجسمی بر ادبیات» ویژه مربیان ادبی و هنری کانون پرروش فکری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، مربیان هنری وادبی استان با حضور جمال الدین اکرمی، نویسنده و تصویرگر کشوری در کارگاه آموزشی «تاثیر هنرهای تجسمی بر ادبیات» شرکت کردند.

جمال الدین اکرمی در این کارگاه آموزشی عناصر مشترک هنر و ارتباط هنر تصویر سازی به عنوان کلید واژه هنرهای تجسمی و ادبیات، چگونگی ورود به فضای ادبیات و قصه، عناصر مشترک ادبیات و هنر های تجسمی و اهمیت انتزاع در هنرهای تجسمی و فانتزی در ادبیات کودک و رابطه ی آن ها در نقاشی و داستان نویسی را برای همکاران مطرح کرد.

وی در این کارگاه که به صورت عملی برگزار شد بیان داشت: روش‌های شخصیت سازی و خلق داستان فی‌البداهه و بر اساس شخصیت‌های لحظه‌ای با رویکرد کارگاهی انجام شود و باید ذوق تجسم صحنه‌ها را در مخاطب ایجاد کرد تا تصویر ابتدا در ذهن شکل گیرد و همان تصویر ذهنی روی کاغذ نقش ببندد.

این شاعر و نویسنده خاطر نشان کرد: مربی قبل از نوشتن باید به مرحله حس گیری و فضا سازی ورود پیدا کند که این امر می‌تواند با استفاده از موسیقی و سایر ابزارها انجام شود.

اکرمی تقویت تخیل در کنار تجسم و اهمیت خیال انگیز بودن متن و تصویر در کتاب‌های کودکان را مهم ارزیابی کرد وافزود: نگارش شعر و قصه تا حد زیادی بر پایه‌ی تصویرهای ذهنی شکل می‌گیرد و نیاز به فکر کردن دارد و از مربیان ادبی و هنری خواست با تلفیق انواع هنرها مثل شعر، موسیقی، ادبیات، قصه کودکان را به نوشتن ونقاشی کردن ترغیب کنند.

در این کارگاه که در روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۹۸ در محل کانون شماره ۳ بیرجند برگزار شد جمعی از مربیان ادبی و هنری و مربان فرهنگی استان شرکت کردند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، مربیان هنری وادبی استان با حضور جمال الدین اکرمی، نویسنده و تصویرگر کشوری در کارگاه آموزشی «تاثیر هنرهای تجسمی بر ادبیات» شرکت کردند.

جمال الدین اکرمی در این کارگاه آموزشی عناصر مشترک هنر و ارتباط هنر تصویر سازی به عنوان کلید واژه هنرهای تجسمی و ادبیات، چگونگی ورود به فضای ادبیات و قصه، عناصر مشترک ادبیات و هنر های تجسمی و اهمیت انتزاع در هنرهای تجسمی و فانتزی در ادبیات کودک و رابطه ی آن ها در نقاشی و داستان نویسی را برای همکاران مطرح کرد.

وی در این کارگاه که به صورت عملی برگزار شد بیان داشت: روش‌های شخصیت سازی و خلق داستان فی‌البداهه و بر اساس شخصیت‌های لحظه‌ای با رویکرد کارگاهی انجام شود و باید ذوق تجسم صحنه‌ها را در مخاطب ایجاد کرد تا تصویر ابتدا در ذهن شکل گیرد و همان تصویر ذهنی روی کاغذ نقش ببندد.

این شاعر و نویسنده خاطر نشان کرد: مربی قبل از نوشتن باید به مرحله حس گیری و فضا سازی ورود پیدا کند که این امر می‌تواند با استفاده از موسیقی و سایر ابزارها انجام شود.

اکرمی تقویت تخیل در کنار تجسم و اهمیت خیال انگیز بودن متن و تصویر در کتاب‌های کودکان را مهم ارزیابی کرد وافزود: نگارش شعر و قصه تا حد زیادی بر پایه‌ی تصویرهای ذهنی شکل می‌گیرد و نیاز به فکر کردن دارد و از مربیان ادبی و هنری خواست با تلفیق انواع هنرها مثل شعر، موسیقی، ادبیات، قصه کودکان را به نوشتن ونقاشی کردن ترغیب کنند.

در این کارگاه که در روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۹۸ در محل کانون شماره ۳ بیرجند برگزار شد جمعی از مربیان ادبی و هنری و مربان فرهنگی استان شرکت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403