سیزدهمین یادواره راویان عشق و انتظار در شیراز برگزار شد


سیزدهمین یادواره راویان عشق و انتظار در شیراز برگزار شد

شیراز- ایرنا- سیزدهمین یادواره مرحوم حاج ملاعلی سیف‌الاسلام و فرزندش زنده یاد حاج علی‌اصغر سیف که از پرچمداران فعالیت‌های مذهبی و سیاسی در استان فارس در دوران پیش از انقلاب و پس از به ثمر رسیدن انقلاب بودند، با عنوان راویان عشق و انتظار در شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، شامگاه جمعه در این مراسم گفت: باید در مورد بُعد خاص دین و تربیت دینی در حال و هوای امروز جامعه بیشتر تاکید و صحبت کنیم.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: پررنگ‌ترین و مهمترین مرزی که باید تمدن و تعلیم و تربیت ما را نسبت به سایر تمدن‌های بشری متفاوت کند اعتقاد به معاد است.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از مفاهیم در جامعه ما رد و بدل می‌شود اما وقتی می‌خواهیم بگوییم حدود و ثغور این مفهوم کجاست با ۲ دیدگاه متفاوت مواجه می‌شویم، یکی آنها که می‌خواهند با معاد باوری و یکی با آنها که بدون معادباوری آن را معنا کنند.
امام جمعه شیراز، با اشاره به آیات ۱۴ تا بیستم سوره غافر بیان کرد: آنچه مسلم است در این آیات ما مواجه هستیم با یک فضای کاملا متفاوت از آنچه که در ماه‌های پیش‌رو در کشور عموما درگیر آن خواهیم شد.
آیت‌الله دژکام اظهار داشت: تا انتخابات پیش می‌آید دعاوی و انگیزه‌ها برای حضور در انتخابات اینگونه می‌شود که در رده‌های بالای سیاسی حرف‌هایی مطرح می‌شود که وقتی علت بیان آن‌را جویا می‌شویم گفته می‌شود چون انتخابات است، یعنی وقتی انتخابات می‌شود هر کاری می‌توان کرد و هر حرفی را می‌توان زد.
وی افزود: در حقیقت هر فردی وقتی می‌خواهد نسبت به دیگری نقد کند خلاف اخلاقش را می‌گوید اما هیچ کس به خودش نگاه نمی‌کند که چه کاری انجام می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به تاثیر دعا در حل مشکلات گفت: همه ما در زندگی خود با مشکلات و گرفتاری‌هایی مواجه هستیم اما حل این مشکلات را از آنکه ما را امتحان می‌کند طلب نمی‌کنیم.
وی افزود: اینکه ما ۴۰ دقیقه خطبه می‌خوانیم و قطعا کسی که خطیب است ۲۵ دقیقه موعظه کرده است اما تنها چیزی که منعکس می‌شود یک قسمت یک یا ۲ دقیقه‌ای است به گونه‌ای که انگار ما در سخنان خود به کسی حمله کرده‌ایم، این انگار که برخی از حال موعظه، دعا و توجه به خدا خوششان نمی‌آید، اینها نیاز به تبلیغ دارد.
امام جمعه شیراز افزود: اگر می‌خواهیم پیام معنویت، صفا و انسانیت را منتشر کنیم باید نوع خبر گفتن و دوربین در دست گرفتن ما نیز متفاوت شود.
وی، با اشاره به لزوم باور به قیامت بیان کرد: قیامت بسیار نزدیک باشد و باید برای آن فکری کنیم اما انگار باور به قیامت در ما و حتی در متدینین ما نیز مُرده است.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: شنیده می‌شود که فلان فرد متدین گفته حاضر است برای فلان ستاد انتخاباتی پول هزینه کند اما مشروط به اینکه هرکجا که آن فرد می‌خواهد حضور داشته باشد من در عکس‌ها باشم، با این عکس‌ها می‌خواهد چه کند و کجا از آنها بهره ببرد؟
وی ادامه داد: تمدن اسلامی با رای مخالف نیست اما رای کسانی که اراده آنها در اراده حق فانی شده است نه رای کسی که می‌خواهد زورگویی و دزدی‌های خود را پیش ببرد.
دژکام گفت: ما قبل از اینکه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به فکر اینکه چه کسی رای آورد یا چه کسی رای نیاورد باشیم، باید به این فکر کنیم که کاری که می ‌خواهیم انجام دهیم آیا در روز قیامت پاسخی برای آن داریم یا نداریم؟
او بیان کرد: اگر این فضا را بر انتخابات پیش‌رو توانستیم حاکم کنیم نتیجه آن هرچه شود به نفع اسلام است در غیر این صورت هر کس را می‌خواهد روانه مجلس شود هیچ بُردی و نفعی حاصل نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)